Trendy e-commerce w 2017 - sprawdź, na co zwrócić uwage!

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 415 11 18

Blog & News

Trzy trendy w Polskim e-commerce w 2017 roku, na które powinieneś zwrócić uwagę - In: blog

Rola automatyki w przyszłości fulfillmentu: trendy i prognozy

Kategoria : blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : KMMF Data : 08 mar 2024

Konkurencja na rynku e-commerce jest większa niż kiedykolwiek wcześniej, a klienci oczekują szybkiej i bezbłędnej obsługi. Rola automatyki w przyszłości fulfillmentu staje się kluczowa.

Czytaj dalej...
Kategoria : blog Komentarze : 0 Autor : EUROCOMMERCE Data : 06 lip 2017

Do tego, że sprzedaż internetowa staje się jednym z bardzo istotnych segmentów rynku nie trzeba już dziś nikogo przekonywać. Są branże, w których ta forma interakcji z klientami przejęła już teraz dużą część obrotów. Sprzedaż ubrań, obuwia, czy akcesoriów od dawna już  w znacznym stopniu realizowana jest online. Podobnie dzieje się z książkami czy płytami.  Na każdym rynku zauważyć można pewne trendy e-commerce, które stają się kierunkami rozwoju działających na nim firm. Jakie trendy widać na rynku e-commerce w 2017 roku?

Czym powinny zainteresować się rodzime sklepy internetowe? Oto podpowiedzi. Być może nie wyczerpują tematu ale zawierają naszym zdaniem najistotniejsze elementy, które przedsiębiorca działający w e-commerce lub planujący takie działania w najbliższej przyszłości, musi uwzględnić.

1. Personalizacja oferty i komunikacji sklepu internetowego

Głównym trendem na rynku jest z pewnością personalizacja. Mówią o niej w tym roku wszyscy, ale jak ją wprowadzić? Personalizacja to nie tylko imię klienta w nagłówku maila, choć niektórym wydaje się, że to wystarczy. Personalizacja powinna dotyczyć całego procesu zakupowego w sklepie. Dzięki danym zbieranym na temat klientów można poznać ich i zaproponować im ofertę odpowiadającą potrzebom. Czasem potrzeby te trzeba zidentyfikować zanim jeszcze klient sam sobie je uświadomi. Coraz więcej klientów oczekuje nie tylko spersonalizowanej oferty ale też sposobu komunikacji. Szablonowe podejście traktujące wszystkich jednakowo coraz rzadziej przekłada się na sukces sklepu, coraz częściej na jego porzucenie. Nie jest to łatwe zadanie, ale sklepy w pełni nastawione na potrzeby klientów, znające ich i potrafiące komunikować się z nimi w sposób dostosowany do typu klienta z pewnością odniosą sukces. Warto dbać o detale, jak opakowanie produktu czy dedykowany, personalizowany list z podziękowaniem za zakup, dołączony do wysyłki. Sprawdź czy operator logistyczny, z którego usług korzystasz, umożliwia dołączenie takiego drobiazgu. Korzystając z usług EUROCOMMERCE na pewno nie będziesz miał z tym problemu.

2. Jeszcze User Experience czy już całościowa obsługa klienta? Walka o klienta w branży e-commerce

W minionych latach mówiło się wiele o szczególnym znaczeniu User Experience w kanale mobile, gdyż to do tego kanału przenosi się większość uczestników rynku. Dziś nadal jest to bardzo ważne, ale ogromne znaczenie ma obsługa klienta jako całość, co zaczęto na nowo odkrywać. Przez klientów e-commerce oceniane jest nie tylko doświadczenie zakupu w sklepie internetowym jako interakcja z aplikacją, ale też wszystko, co wiąże się z kontaktem klienta ze sklepem już po dokonaniu płatności. Oczywiście bardzo ważną rolę pełni funkcjonalność sklepu, skrócenie do minimum ścieżki zakupu i ułatwienie w maksymalny sposób realizacji płatności, ale nie mniej ważna jest jakość obsługi sklepu przez jego pracowników. Chodzi tu o nie mniej ważne procesy, jak wysyłka towaru do klienta, obsługa posprzedażowa, obsługa ewentualnych reklamacji. W trakcie tych procesów klient doświadcza interakcji ze sklepem, które mogą zaważyć na tym, czy powróci z kolejnymi zakupami oraz czy będzie polecał innym nasz sklep. Z tego powodu warto zadbać o procesy logistyczne, tak by były realizowane na najwyższym poziomie. Pozwoli to na uniknięcie pomyłek i opóźnień w realizacji zamówień, co z pewnością przełoży się na zadowolenie klientów.

3. Sprzedaż zagraniczna lekiem na rodzime problemy sklepów internetowych

Polski rynek e-commerce w 2017 roku przechodzi duże zmiany, a to m.in. ze względu na nowe zasady współpracy, jakie największa polska platforma sprzedaży online wprowadziła dla sprzedawców. Zmiany w prezentacji profili, unifikacja zdjęć (brak napisów, wyróżników, znaków wodnych), a także konkurencyjna sprzedaż uruchomiona przez Sklep pod własną marką, nie ułatwiają działalności ani małym, ani dużym podmiotom. To, w połączeniu z rosnącą liczbą sklepów internetowych w Polsce i konkurencją cenową prowadzi do sytuacji, w której na rynku zaczyna robić się ciasno, a marże stają się coraz niższe.

Rozwiązaniem problemów związanych z taką sytuacją, pozwalającym na rozwój działalności i realizację wysokiej marży, może być nowy kierunek działalności, jakim są rynki zagraniczne. Szczególnie dużym rynkiem dostępnym dla sprzedawców z Polski są Niemcy. Charakteryzuje się on wysokim poziomem zamożności mieszkańców, co pozwala na konkurencję opartą nie tylko na cenach ale także na jakości obsługi. Jest to kierunek, w którym podąża wiele sklepów z zachodniej Polski, mogących zagwarantować dostawę przesyłek w 24h. Dla sprzedawców z odległych od granicy regionów taka szybkość realizacji zamówienia do niedawna była nieosiągalna.

Dziś taka działalność staje się dostępna dla przedsiębiorców w całego kraju, dzięki centrum logistycznemu EUROCOMMERCE. Nowoczesne magazyny zlokalizowane w Zielonej Górze pozwalają na konkurowanie z uczestnikami np. niemieckiego ebay zarówno ceną jak i szybkością dostawy. Nasz naturalny atut jakim jest bliskość zachodniej granicy teraz dostępny jest dla każdego. Więcej na temat obsługi logistycznej >>

Dlaczego logistyka sklepu internetowego ma kluczowe znaczenie?

Dziś nowoczesne technologicznie rozwiązania internetowe dzięki dużej konkurencji dostawców stają się dostępne dla wszystkich. Dzięki temu na strony sklepu internetowego w krótkim czasie od jego uruchomienia trafiają duże ilości osób.
Sprowadzenie klienta do sklepu to jedno, ale utrzymanie go to całkiem inna sprawa. Pozytywny odbiór całego procesu realizacji zamówienia zależy w dużej mierze od bezproblemowej realizacji, braku błędów przy wysyłce produktów, opakowań, personalizacji przesyłki ale przede wszystkim od czasu jego realizacji. W momencie kiedy testowo pojawiają się modele oparte na same-day-delivery, dostawa w 24 h to już obowiązek, jeśli poważnie myśli się o konkurowaniu o wymagających zagranicznych klientów.

Warto przemyśleć powierzenie procesów logistycznych specjalistom, oszczędzając swój czas a często także pieniądze. Profesjonalna obsługa procesów logistycznych realizowana przez EUROCOMMERCE zapewnia szybką i profesjonalną dostawę Twoich produktów, co przekłada się na zadwolonie klientów. A jak wiadomo, zadowolony klient wraca.

Do tego, że sprzedaż internetowa staje się jednym z bardzo istotnych segmentów rynku nie trzeba już dziś nikogo przekonywać. Są branże, w których ta

Czytaj dalej...
Siedem sprawdzonych sposobów na optymalizację kosztów logistyki Rozpoczynasz sprzedaż internetową za granicą? Te obszary musisz dobrze zaplanować!

Copyright 2018 - EUROCOMMERCE - Wszelkie prawa zastrzeżone.