Sprzedaż internetowa za granicą - zobacz co zaplanować zanim zaczniesz

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 451 16 06

Blog & News

Rozpoczynasz sprzedaż internetową za granicą? Te obszary musisz dobrze zaplanować! - In: Poradnik

Komentarze : 0 Autor : Marta Siekacz Data : 14 Lip 2017
Rozpoczynasz e-sprzedaż na nowym rynku?

Sprzedaż internetowa za granicą to duża szansa na rozwój Twojego e-sklepu. Docierając do nowych klientów masz szansę na znacznie większe zyski. Ważnym aspektem jest także dywersyfikacja ryzyka. Wyjście ze sprzedażą poza swój rodzimy kraj jest bardzo dobrym pomysłem, należy jednak zaplanować ten krok, ponieważ wiele aspektów wymaga wcześniejszego przemyślenia i podjęcia decyzji, które mogą znacząco wpłynąć na powodzenie tego projektu.

Forma organizacyjno – prawna zagranicznego sklepu e-commerce

Przed rozpoczęciem swojej przygody na nowym rynku sprawdź, czy możesz prowadzić te działania w ramach obecnej firmy, czy musisz utworzyć w docelowym kraju nową jednostkę organizacyjną.

Warto dobrze zweryfikować posiadane informacje. Niektóre typy organizacyjno-prawne mogą zapewniać więcej korzyści podatkowych, inne wymagają mniej formalności. Podejmując decyzję uwzględnij też planowaną strategię sprzedaży. Sprzedaż internetowa za granicą może być prowadzona różnymi kanałami.  Chcesz wejść na renomowane platformy sprzedażowe w danym kraju? Sprawdź, czego oczekują od sprzedawców!

Sprzedaż internetowa za granicą a kompetencje językowe Twoich pracowników

Jeśli planujesz ekspansję swojego sklepu poza granicami, uwzględnij w swoich założeniach zatrudnienie pracownika władającego biegle językiem docelowego kraju. Najlepiej jeśli osoba ta będzie tzw. native speakerem, czyli język, na którego znajomości Ci zależy, będzie jej językiem rodzimym.

Cudzoziemcy, nawet świetnie władający obcymi językami, nie zawsze wyczuwają niuanse związane z zastosowaniem określonych wyrażeń i związków frazeologicznych. Mogą też nie wiedzieć, jakie są ich potoczne znaczenia i konotacje. Miejscowy pracownik będzie z pewnością wartościowym członkiem zespołu, ponieważ oprócz niewątpliwego wkładu w jakość tłumaczeń, będzie mógł też wesprzeć firmę w badaniach rynku i konkurencji.

Czas na zwrot z inwestycji w zagraniczny sklep internetowy

Planując rozpoczęcie nowego projektu oszacuj czas, po jakim taki sklep powinien zacząć przynosić zyski i kontroluj sytuację na bieżąco. Nowy kierunek działalności ma stać się źródłem zysków a nie generatorem kosztów, który trzeba utrzymywać w nieskończoność. Jeśli zyski nie są osiągane w zamierzonym terminie zidentyfikuj przyczynę. Powodów może być kilka, m.in. mniejsza wielkość sprzedaży lub wyższe niż zakładane koszty logistyki.

Jeśli problemem jest wielkość sprzedaży, przeanalizuj strategię komunikacji swojej marki a także popyt na produkt, który oferujesz.  Sprzedaż internetowa za granicą rządzi się tymi samymi podstawowymi zasadami, co krajowy e-commerce. Może okazać się, że pick na oferowane produkty już minął i trendy kierują klientów w stronę innych ofert, albo że Twoja strategia promocji jest nieskuteczna i klienci nie widzą Twojego sklepu. Do rozważenia jest też poziom cen – może nie są konkurencyjne na wybranym rynku? Poprawa błędów w tym obszarze może szybko odwrócić ujemny bilans.

Jeśli problemem okazują się niedoszacowane koszty logistyki e-commerce, można temu zaradzić na kilka sposobów. Pisaliśmy o tym we wcześniejszym tekście: Siedem sprawdzonych sposobów na optymalizację kosztów logistyki.

Jak widać oceniając opłacalność swojego przedsięwzięcia kłania się jedna z podstawowych zasad marketingu tradycyjnego 4P: product, price, place (w tym obszarze mieści się także logistyka dostaw) oraz promotion. Tak więc planując ekspansję czerp z klasycznych wskazówek.

Pamiętaj, że im więcej pracy wykonasz na etapie planowania zagranicznej ekspansji swojego sklepu internetowego, tym większe szanse na sukces zyskasz. Nie pozostawiaj miejsca na przypadkowe decyzje i działania.

Autor: Marta Siekacz

Pomogę Ci w tematach logistyki przesyłek na nowych rynkach
m.siekacz@eurocommerce.pl

Trzy trendy w Polskim e-commerce w 2017 roku, na które powinieneś zwrócić uwagę Outsourcing usług logistycznych kiedy otwierasz się na nowy rynek