
Nowe regulacje prawne ważne dla e-commerce – działalności jednoosobowe od 2021 r. są objęte ochroną konsumencką.
Od stycznia tego roku niektórzy przedsiębiorcy będą chronieni tak, jak wszyscy prywatni konsumenci. Zapewnia im to ochronę wynikającą m.in. z prawa do rękojmi lub możliwość odstąpienia w ciągu 14 dni od umowy zawartej na Internecie. Nie dotyczy to jednak wszystkich transakcji.
Czytaj dalej...
Cześć druga – dostawca na miarę potrzeb, czyli czy Twój dostawca sprosta wyzwaniom przyszłości?
Dostawcy na miarę rosnących potrzeb
Jeśli początkowo działasz w małej skali, nie bierzesz pewnie pod uwagę wielu zagrożeń mogących się ujawnić w późniejszym okresie.
Wydaje Ci się, że co złego właściwie może się wydarzyć i pójść nie tak podczas składania zamówień, jeśli dostawca jest rzetelny i terminowy? Póki wielkość sprzedaży jest na stałym poziomie ryzyko komplikacji jest małe. Jednak znaczny wzrost sprzedaży pokaże, czy dostawca, z którym pracujesz będzie w stanie zaspokoić rosnące oczekiwania. Sprawdź to, zanim nieoczekiwane problemy utrudnią Ci realizację zamówień.
Dla ułatwienia załączamy checklistę, która pomoże w ocenie możliwości dostawcy.Część poruszanych kwestii pewnie dziś nie ma znaczenia, jeśli dopiero zaczynasz tworzyć swój e-commerce. Jednak planujesz procesy przyszłościowo, więc warto, byś miał je na uwadze. Do tej listy koniecznie dodaj własne pytania dotyczące technologii w przypadku produktów specjalistycznych. Uzupełnij ją o wszystkie kwestie istotne dla Twojej logistyki,których tu zabrakło.
Dostawca – pytania ułatwiające ocenę możliwości
1. Czy dostawca będzie w stanie dostarczyć odpowiednią ilość towaru przy gwałtownym wzroście sprzedaży?
2. Czy proces składania i realizacji zamówienia jest szybki i przejrzysty?
3. Jaki jest czas oczekiwania na potwierdzenie i realizację zamówienia oraz dostawy?
4. Czy występują rozbieżności w zamówieniach, a jeśli tak jak są wyjaśniane i korygowane?
5. Jakie są możliwości rabatów przy zwiększeniu obrotów?
6. Czy ten sam towar możemy kupić u innego dostawcy?
7. Czy masz możliwość zwrotu niesprzedanego towaru?
Autor: EUROCOMMERCE
Masz pytanie dotyczące logistyki e-commerce? Wyślij wiadomość na adres e-mail! kontakt@eurocommerce.pl
Cześć druga – dostawca na miarę potrzeb, czyli czy Twój dostawca sprosta wyzwaniom przyszłości? Dostawcy na miarę rosnących potrzeb Jeśli początkowo działasz w małej…
Czytaj dalej...