Sprzedaż online - jak zacząć? » EUROCOMMERCE

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 451 16 06

Blog & News

Sprzedaż online – jak zacząć? - In: blog, ostatnio dodane

Przesyłka zagraniczna – produkty zabronione i wykluczone z transportu

Kategoria : blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : EUROCOMMERCE Data : 09 Kwi 2021

Przygotowując przesyłkę, którą chcemy wysłać za granicę musimy mieć świadomość, że firmy kurierskie nie wszystkie produkty mogą przewozić.

Czytaj dalej...
Kategoria : blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : EUROCOMMERCE Data : 10 Mar 2021

Rzeczywistość, w jakiej przyszło nam działać, nie jest łatwa dla wielu przedsiębiorców. Obecność w sieci to szansa na rozwój firm i podtrzymanie miejsc pracy w obecnych czasach. Wielu przedsiębiorców już o tym wie, dlatego przejście do e-commerce jest teraz tematem bardzo na czasie.

Nowy pomysł na obecny biznes

Jeśli do tej pory głównym przedmiotem działalności firmy była sprzedaż, to wystarczy zmienić kanał, w którym będzie ona realizowana, lub dodać kolejny. Niby niewiele, ale jednak nie każdy potrafi przenieść sprzedaż do internetu. Od czego trzeba zacząć?

Wybierz system sprzedaży online

Kiedyś koszt założenia sklepu internetowego potrafiły skutecznie odstraszać przedsiębiorców zastanawiających się na ich uruchomieniem. Dziś można korzystać z gotowych rozwiązań dostępnych w przyjaznych cenach. Nie stanowi to już tak dużej inwestycji, jak jeszcze parę lat temu. Zestawienie dostępnych rozwiązań znajdziesz m.in. w poniższych zestawieniach:
a) https://www.profitfromtech.com/pl/kreator-sklepu-internetowego/
b) https://jchost.pl/blog/platformy-ecommerce/
c) https://www.grupa-icea.pl/porownanie-sklepow-internetowych/

Operator płatności „robi różnicę”

Kolejny element niezbędny do rozpoczęcia sprzedaży wymaga także systemu do realizacji płatności. Dostępnych jest tu wielu operatorów. Wysokość prowizji oscyluje zazwyczaj w okolicach kilku procent od każdej transakcji. Należy uważnie porównać dostępne oferty, ponieważ wraz ze wzrostem wartości sprzedawanych produktów, a co za tym idzie całych koszyków zakupowych, tych kilka procent potrafi zrobić dużą różnicę dla sprzedającego. Ranking systemów płatności, wraz z najważniejszymi parametrami, którym warto się przyjrzeć przy wyborze operatora do współpracy, znajdziecie m.in. tu.

Widoczność w wyszukiwarkach – bezpłatna i płatna

Kolejnym ważnym aspektem obecności w sieci jest widoczność w wyszukiwarkach. Nie opłaca się prowadzenie e-sklepu, do którego nie mogą trafić klienci. Celem każdego e-sprzedawcy powinno być to, by jego sklep pojawił się w wynikach wyszukiwania artykułów szukanych przez klientów w Google.

Nie da się zbudować widoczności w kilka dni. Na początku warto więc zainwestować w reklamę internetową. Modele rozliczeń zazwyczaj są oparte o ilość kliknięć (CTR), więc płaci się za faktyczne wejścia na stronę naszego sklepu. Jeśli w naszej organizacji nie ma osoby, która swobodnie porusza się w zagadnieniach marketingu internetowego, warto jest skorzystać ze wsparcia agencji zewnętrznej. Dzięki temu będzie większa szansa by sprowadzić do sklepu zainteresowanych klientów. Przygotowując opisy produktów i nawigację sklepu koniecznie trzeba zwróć uwagę na widoczność organiczną – tzw. SEO. Pozwoli ona z czasem pozyskać klientów na Twoje produkty również z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Powyżej zebrane wskazówki to tylko niektóre aspekty związane z rozpoczęciem sprzedaży internetowej. Dbając o techniczne szczegóły naszej obecności w sieci, trzeba pamiętać też o tym by nie zapominać o jakości realizacji zamówień, która najbardziej wpływa na opinię klienta o sklepie. Wiadomo przecież, że jeśli klient będzie zadowolony z naszych usług prędzej czy później do nas wróci.
O tym w kolejnym tekście na naszym blogu – wskazówki na temat obsługi klienta i właściwej obsługi wysyłek już wkrótce.

Rzeczywistość, w jakiej przyszło nam działać, nie jest łatwa dla wielu przedsiębiorców. Obecność w sieci to szansa na rozwój firm i podtrzymanie miejsc pracy w obecnych czasach.

Czytaj dalej...
Nowe regulacje prawne ważne dla e-commerce - działalności jednoosobowe od 2021 r. są objęte ochroną konsumencką. Dostawa przesyłek zagranicznych w czasie pandemii

Copyright 2018 - EUROCOMMERCE - Wszelkie prawa zastrzeżone.