Nowelizacja VERPACKG - nowe zasady dla e-commerce od 1 lipca 2022 r.

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 415 11 18

Blog & News

Nowelizacja VERPACKG – nowe zasady dla e-commerce od 1 lipca 2022 r. - In: blog

Lekcje z branży fulfillmentu. Kluczowe wnioski i przyszłe kierunki rozwoju

Kategoria : blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : KMMF Data : 22 kwi 2024

Branża fulfillmentu stoi na progu znaczących zmian, kształtowanych przez oczekiwania konsumentów, dynamiczny rozwój technologii oraz ciągłe przekształcenia w globalnym handlu elektronicznym. Nie każda firma

Czytaj dalej...
Kategoria : blog Komentarze : 0 Autor : EUROCOMMERCE Data : 24 maj 2022

Twój sklep internetowy działa w Polsce i wysyła towary do klientów w Niemczech? Musisz w takim razie zarejestrować się w systemie LUCID – o tym pisaliśmy już wtedy, gdy ustawa VERPACKG wchodziła w życie (kliknij: link do artykułu). Nowelizacja ustawy doprecyzowuje przepisy i wprowadza dodatkowe obowiązki.

Jakie zmiany w systemie LUCID od lipca 2022?

 

  • Producenci wszystkich opakowań, także tych transportowych w obrocie B2B, zbiorczych, które do tej pory nie trafiały do prywatnego odbiorcy końcowego, opakowań wielokrotnego użytku i opakowań jednorazowych, podlegających kaucji, będą zobowiązani do dokonania rejestracji w Centralnym Rejestrze Opakowań LUCID. WAŻNE: rejestracja będzie musiała się odbyć PRZED wprowadzeniem opakowania po raz pierwszy do obrotu.
  • Platformy handlowe takie jak Amazon, Ebay, Kaufland, Otto, Ebay Kleinanzeigen, Zelando itp. ale też operatorzy fulfillmentu będą zobowiązani do weryfikacji, czy ich klienci, są zarejestrowani w systemie LUCID i czy ponieśli opłatę recyklingową za odzysk opakowań.

Od 1 lipca 2022 r. wszystkie firmy realizujące fulfillment e-commerce i dostarczające zamówienia klientów na rynek Niemiec nie będą mogły świadczyć swoich usług dla tych przedsiębiorców, którzy nie zarejestrowali się w systemie LUCID.

Sprzedawcy internetowi korzystający z usług fulfillmentu będą, tak samo jak w przypadku platform sprzedażowych, musieli udowodnić usługodawcy, że wypełniają swoje obowiązki w zakresie rejestracji i uczestnictwa w systemie zgodnie z ustawą VerpackG.

Ten obowiązek odnosi się także do działania EUROCOMMERCE, dlatego wprowadziliśmy numer rejestracji w systemie LUCID na listę obowiązkowych informacji, które są dla nas niezbędne do rozpoczęcia współpracy, lub w przypadku obecnych klientów, do jej kontynuacji.

Twój sklep internetowy działa w Polsce i wysyła towary do klientów w Niemczech? Musisz w takim razie zarejestrować się w systemie LUCID – o

Czytaj dalej...
Skalowanie sprzedaży na zagranicznych rynkach Eksportuj meble pod własną marką - webinarium

Copyright 2018 - EUROCOMMERCE - Wszelkie prawa zastrzeżone.