Brexit - wiesz jak po nim będziesz wysyłać paczki do UK?

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 415 11 18

Blog & News

Brexit – wiesz już jak będziesz wysyłać paczki do swoich klientów w przyszłości? - In: blog

Rola automatyki w przyszłości fulfillmentu: trendy i prognozy

Kategoria : blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : KMMF Data : 08 mar 2024

Konkurencja na rynku e-commerce jest większa niż kiedykolwiek wcześniej, a klienci oczekują szybkiej i bezbłędnej obsługi. Rola automatyki w przyszłości fulfillmentu staje się kluczowa.

Czytaj dalej...
Kategoria : blog Komentarze : 0 Autor : EUROCOMMERCE Data : 05 mar 2019

Brexit coraz bliżej. Jak będzie wyglądał europejski rynek po 30.03.2019 roku na razie nie wiemy. Negocjacje pomiędzy rządem Wielkiej Brytanii a Unią Europejską przedłużają się, brak wspólnego stanowiska. Wielka Brytania rozważa przesunięcie terminu wyjścia z Unii, ale nie ma w tym zakresie żadnych oficjalnych ustaleń.

Każdy przedsiębiorca oceniając ryzyko swojej oddziałujące na jego działalność, powinien rozważyć zarówno najkorzystniejszy, jak także ten najmniej korzystny dla niego wariant. W związku z tym najlepiej przygotować się na tzw. „twardy brexit”, czyli do opuszczenia Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię bez żadnych specjalnych ustaleń dotyczących handlu i polityki celnej. W takim przypadku z dnia na dzień pomiędzy UE i Wielką Brytanią powstanie granica celna, a towary podczas eksportu i importu będą wymagały zgłoszenia do odprawy celnej.

Co zrobić by dalej wysyłać paczki do Wielkiej Brytanii?

Jeśli sprzedajecie Państwo towary poza granicami UE, procedury w większości są Państwu znane. Mają też Państwo za sobą większość niezbędnych formalności.

Jeśli nie, pierwszym krokiem powinno być zarejestrowanie się na portalu PUESC – portal Służby Celnej, który znajduje się pod adresem https://puesc.gov.pl/. Tam firma otrzyma numer EORI, czyli numer identyfikacyjny, którym będą później posługiwały się służby celne.

Jakie dokumenty załączyć do paczki do UK po brexicie?

Gro naszych klientów wysyła przesyłki handlowe – zamówienia ze sklepów internetowych lub dedykowane, customizowane produkty, tworzone za specjalne zamówienie. Nie ma przeciwwskazań by wysyłać je nadal, po brexicie. Trzeba będzie jednak wypełnić kilka formalności.

Do przesyłek realizowanych w ramach sprzedaży, czyli tzw. paczek handlowych, dołączona musi być faktura w języku angielskim, standardowo zawierająca takie dane:

  • nazwę i pełen adres nadawcy/wystawcy faktury wraz z numerem NIP,
  • nazwę, pełen adres odbiorcy z numerem telefonu kontaktowego,
  • adres faktycznego odbiorcy, jeżeli dostawa towaru odbywa się na inny adres niż adres płatnika faktury,
  • dokładny opis i ilość towaru, cena jednostkowa oraz wartość towaru (opis powinien jednoznacznie określać, co jest przedmiotem wysyłki, żadna z pozycji faktury nie może przyjąć wartości zerowej, np. 0 EUR),
  • kod taryfy celnej,
  • całkowitą wartość faktury z podaniem waluty (bez VAT),
  • warunki transportu zgodnie z Incoterms® 2010,
  • wagę paczek (netto, brutto),
  • deklarację pochodzenia towaru (opieczętowaną i podpisaną przez wystawcę faktury),
  • pieczątkę firmowa wystawcy faktury i podpis osoby uprawnionej do wystawienia dokumentu.

Oprócz faktury musimy otrzymać od Państwa także wskazany numer EORI oraz numer paczki, której te dokumenty dotyczą (jeśli nie będą dołączone do omawianej przesyłki, a np. zostaną dosłane później).

W przypadku przesyłek niehandlowych, jak np. materiały reklamowe, próbki itp. potrzebna jest faktura proforma w języku angielskim, potwierdzająca dane nadawcy i odbiorcy wraz z danymi kontaktowymi, dokładnym opisem zawartości paczki oraz wartością i wagą netto/brutto. Ważne jest też, aby wskazać, w opisie wartości towaru, że jest to: Sample or gift – value for customs purposes only.

Fakturę w oryginale oraz 3 jej kopie, należy załączyć na zewnątrz paczki w osobnej przyldze lub kopercie, obok etykiety adresowej. Nie powinno się wkładać jej do wnętrza przesyłki.

Po spełnieniu tych wymogów formalnych, reszta procesu przebiega bez zmian. W ramach współpracy przez przewoźnika pokrywana jest opłata za czynności celne i ewentualne cło, znajdziesz je na najbliższej fakturze.

Wszystkie zmiany, które pojawią się w miarę regulowania sytuacji związanej w brexitem będziemy analizować i w konsekwencji aktualizować podane w tym tekście informacje.

Brexit a dostawa paczek

Brexit coraz bliżej. Jak będzie wyglądał europejski rynek po 30.03.2019 roku na razie nie wiemy. Negocjacje pomiędzy rządem Wielkiej Brytanii a Unią Europejską przedłużają

Czytaj dalej...
LUCID, VERPACK G – jeśli Twój e-commerce dostarcza do Niemiec – musisz znać te pojęcia! Abmahnung, czyli kosztowne upomnienie dla Twojego e-commerce

Copyright 2018 - EUROCOMMERCE - Wszelkie prawa zastrzeżone.