Outsourcing logistyki e-commerce – co to znaczy? »

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 415 11 18

Blog & News

Outsourcing logistyki e-commerce – co to znaczy? - In: blog

Rola automatyki w przyszłości fulfillmentu: trendy i prognozy

Kategoria : blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : KMMF Data : 08 mar 2024

Konkurencja na rynku e-commerce jest większa niż kiedykolwiek wcześniej, a klienci oczekują szybkiej i bezbłędnej obsługi. Rola automatyki w przyszłości fulfillmentu staje się kluczowa.

Czytaj dalej...
Kategoria : blog Komentarze : 0 Autor : EUROCOMMERCE Data : 12 lip 2022

Wiele słyszy się o możliwości prowadzenia sklepu internetowego zza biurka, bardziej optymistyczne źródła wspominają o prowadzeniu go z kanapy. Jaki wpływ na to ma outsourcing logistyki e-commerce?

Faktycznie, w obecnych realiach biznesowych, gdzie niemal każdy obszar działalności można zlecić do realizacji na zewnątrz, coraz łatwiej jest działać w ograniczonym zespole i mimo braku zasobów ludzkich we własnej organizacji, prowadzić z sukcesem biznes. Od lat poza organizacją realizowane są takie usługi jak obsługa księgowa, czy kadrowa. W ostatnich latach pojawiają się też takie oferty, jak obsługa kwestii prawno-podatkowych, związanych ze sprzedażą międzynarodową, zdalny dział marketingu, a w świecie e-commerce fulfillment, czyli outsourcing operacji logistycznych. To znaczące ułatwienia. Tylko czy tak do końca jest dla Was jasne, co oznacza to pojęcie? Czy wiecie, jakie są wymierne korzyści z fulfillmentu?

Jeśli na ostatnie dwa pytania odpowiedź była przecząca, zapraszamy do dalszej lektury.

outsourcing logistyki e-commerce - pakowanie przesyłki

Fulfillment co to za usługa i jak wpływa na outsourcing logistyki e-commerce?

Na stronach poświęconych logistyce można znaleźć różne definicje. Wszystkie nacisk kładą na proces magazynowania oraz realizację zamówień. Jak to dokładnie działa? Nie wiemy jak działa w każdej innej firmie tego typu dlatego odpowiedzi opieramy na naszej wiedzy, doświadczeniu i realizowanych procesach.

Towar dostarczany jest do centrum logistycznego, obsługującego sklepy internetowe i tutaj przyjmowany na stan magazynowy. Klient ma do niego dostęp poprzez konto klienta (dostęp po zalogowaniu) lub po integracji ze swoimi systemami widzi aktualne stany magazynowe w panelu oprogramowania, z którego korzysta do zarządzania sklepem. Stad też napływają zamówienia, które pracownicy magazynu kompletują, pakują w opakowanie zabezpieczające i wysyłają do odbiorcy końcowego.

 

Czy działając w modelu fulfillment mogę wprowadzać dodatkowe procesy, poza standardowym zapakowaniem zamówienia?

Pracownicy realizujący fulfillment kompletują zamówienia napływające ze sklepu, pakują je i wysyłają. Realizują przy tym także operacje niestandardowe, zlecone przez klientów. Mogą to być np. specjalne dodatki, ulotki, upominki, informacje o promocjach dodawane do zamówień… Cokolwiek kreatywnego wymyśli marketing twojego sklepu, my możemy to zorganizować.

Czy mogę zlecić obsługę zwrotów?

Oczywiście, realizując wysyłkę obsługujemy też powracający towar. Obsługa zwrotów zawiera zwykle kontrolę jakości takiego towaru, raport obrazujący stan faktyczny, zawierający także dokumentację zdjęciową oraz dalszą obsługę towaru, zgodną z ustaleniami z naszym klientem.

Jakie są korzyści z outsourcingu logistyki e-commerce?

Outsourcing logistyki e-commerce pozwala zredukować koszty i stres związany z bieżącą obsługą logistyczną. W jaki sposób?

1. Nie musisz zatrudniać pracowników. Nie oszukujmy się, koszty pracy są coraz wyższe, presja inflacji powoduje oczekiwania podwyżek, a w okresie niższej sprzedaży nie zawsze jest dla nich zajęcie… Współpracując z centrum logistycznym nie musisz zatrudniać kilku osób do realizacji operacji logistycznych. Wszystkie procesy realizowane są przez zespół obsługi magazynowej - zespół, który ma już doświadczenie w tym obszarze i nie trzeba go szkolić, a Ty płacisz jedynie za faktycznie zrealizowane zamówienia.

2️. Nie musisz zabezpieczać miejsca do realizacji wyżej opisanych operacji. Odchodzą koszty najmu, prądu, ogrzewania i innych mediów, nie płacisz za przestrzeń, która wypełniona jest jedynie w okresach zwiększonej sprzedaży. W rozliczeniu z centrum logistycznym płacisz jedynie za faktycznie zajęte miejsce.

3. Korzystasz z cen przesyłek, które są negocjowane na podstawie dużo większego wolumenu, niż generowany przez Twój własny sklep, dlatego możesz oferować klientom różne rodzaje dostawy towarów do odbiorcy końcowego.

Chcesz wiedzieć więcej?
Masz pytania dotyczące outsourcingu e-commerce?

Umów się na konsultację z naszym ekspertem:

Jarosław Kula | j.kula@eurocommerce.pl | tel. +48 885-500-365 

Wiele słyszy się o możliwości prowadzenia sklepu internetowego zza biurka, bardziej optymistyczne źródła wspominają o prowadzeniu go z kanapy. Jaki wpływ na to ma

Czytaj dalej...
Eksportuj meble pod własną marką - webinarium E-commerce na wodzie - Wrocław 7 września

Copyright 2018 - EUROCOMMERCE - Wszelkie prawa zastrzeżone.