Wybór odpowiedniego partnera Fulfillment: czynniki decyzyjne i wskazówki

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 415 11 18

Blog & News

Wybór odpowiedniego partnera Fulfillment: czynniki decyzyjne i wskazówki - In: blog, ostatnio dodane

Wysyłki do Niemiec w 24 godziny – jak szybko i efektywnie obsługiwać klientów za granicą?

Wysyłki do Niemiec w 24 godziny – jak szybko i efektywnie obsługiwać klientów za granicą?

Kategoria : Aktualności, blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : Eurocommerce Data : 07 lis 2024

Rozwój e-commerce sprawia, że coraz więcej polskich sklepów internetowych spogląda na rynki zagraniczne, a szczególnie na naszych zachodnich sąsiadów. Niemiecki rynek to ogromny potencjał

Czytaj dalej...
Kategoria : blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : KMMF Data : 25 kwi 2023

Fulfillment - jak wybrać odpowiedniego partnera

Fulfillment to usługa logistyczna, która z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. To propozycja dla firm, które posiadają sklepy internetowe, ale z różnych względów nie chcą rozwijać struktur logistyki. Wybór odpowiedniego partnera fulfillment z pewnością przełoży się na zwiększone obroty firmy.

Na czy polega fulfillment? Jak dobrze wybrać partnera? Na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji? Odpowiedzi znajdziesz w tym tekście.

Co to jest Fulfillment?

Fulfillment jest usługą, dzięki której sklep internetowy przekazuje obsługę własnych zamówień e-commerce operatorowi zewnętrznemu. Z usług firm mających w ofercie fulfillment korzystają najczęściej sklepy internetowe:

  • w których wysyła się miesięcznie do kilku tysięcy paczek,
  • sklepy prowadzone przez bardzo małe zespoły,
  • Firmy, dla których e-commerce jest jednym z obszarów działań i nie chcą skupiać się na logistyce.

Wybór odpowiedniego partnera Fulfillment - Na co zwrócić uwagę przy wyborze.

By dokonać odpowiedniego wyboru partnera, trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych szczegółów.

Pierwszą rzeczą to weryfikacja, w jakich warunkach będzie przechowywany towar.
Właściciele sklepów nie mogą sobie pozwolić na sprzedaż towaru źle przechowywanego, zniszczonego, zawilgoconego itp. Może to bezpośrednio wpłynąć na jakość oferowanych przedmiotów, a co za tym idzie, częste reklamacje i złe opinie o sklepie w sieci.

Drugi obszar, na który koniecznie trzeba zwrócić uwagę to obsługa klienta. Jest to jeden z kluczowych aspektów w biznesie, w którym szybkość reakcji na wszelkie problemy z zamówieniami jest niezmiernie istotna. Trzeba mieć pewność, że wszystkie procesy związane z kontaktem w sprawie zamówień realizowanych niezgodnie z ustaleniami, niezbędnej pomocy w kontaktach z firmami kurierskimi i pytaniami przebiegają bezproblemowo.

Kolejny aspekt, który trzeba wziąć pod uwagę to integracja systemów z magazynem zewnętrznym. Tutaj wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Nie można sobie przecież pozwolić na jakiekolwiek niedopatrzenia i błędy w przepływie danych między systemami. Niekompatybilne oprogramowanie może mieć ogromny wpływ na zarówno na jakość usług przy obsłudze klienta jak i przede wszystkim poprawność i szybkość wysyłania zamówień.

Dla wielu osób prowadzących sklepy, ważnym czynnikiem jest obsługa zwrotów przez partnera, który oferuje fulfillment. Jak wiadomo, zwroty są elementem stałym przy sprzedaży internetowej. Ważne jest zatem to, aby  było to ofercie firmy, którą rozpatrujemy. Niektóre źródła[1] podają, że zwroty stanowią aż 35% zakupionych towarów.

Inne obszary to już usługi i rozwiązania, które mogą usprawnić działanie sklepu, a nawet umożliwić jego skalowanie. Jeśli twój dostawca fulfillmentu ma w ofercie usługi next-day delivery i przesyłki międzynarodowe, to obecność tych form dostawy w ofercie sklepy może przekonać potencjalnych klientów do zakupów w Twoim sklepie. Mówi się, że czas to pieniądz, a opcja z dostawą następnego dnia często decyduje o wyborze klienta o tym, z usług którego sklepu skorzystać. Im szybsza dostawa, tym bardziej zadowolony klient.

Przesyłki międzynarodowa natomiast są szansą, by Twój sklep zaistniał nie tylko w Polsce, ale również za granicami naszego kraju. Daje możliwość budowy obecności i świadomości marki na kolejnych rynkach, a dzięki temu pozwala na dywersyfikację ryzyka i skalowanie zysków podczas współpracy z jednym partnerem logistycznym.

Jeśli wszystkie wymienione warunki są spełnione, klientowi nie pozostaje już nic innego jak podpisanie umowy.

Dowiedz się więcej o korzyściach współpracy z nami ->>.

[1] https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/item/92337-rosnace-zwroty-w-e-commerce

Fulfillment to usługa logistyczna, która z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. To propozycja dla firm, które posiadają sklepy internetowe, ale z

Czytaj dalej...
Wprowadzenie do fulfillment: kluczowe aspekty i rola w e-commerce Dywersyfikacja usług kurierskich – logistyka XXL i fulfillment w jednej firmie

Copyright 2018 - EUROCOMMERCE - Wszelkie prawa zastrzeżone.

Click to access the login or register cheese