Pięć pomysłów na asortyment w Twoim pierwszym e-sklepie »

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 451 16 06

Blog & News

Pięć pomysłów na asortyment w Twoim pierwszym e-sklepie - In: blog, ostatnio dodane

Bony na cyfryzację MŚP – dobry pomysł na wejście w e-commerce!

Kategoria : blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : EUROCOMMERCE Data : 28 wrz. 2021

Dzięki Bonom na cyfryzację, firmy mają szansę zmienić swoje funkcjonowanie w warunkach epidemii. To narzędzie pozwala na przeniesienie procesów realizowanych offline do cyfrowego świata.

Czytaj dalej...
Jaki wybrać asortyment w e-sklepie ?
Kategoria : blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : EUROCOMMERCE Data : 26 sierpień 2021

Pięć pomysłów na asortyment w Twoim pierwszym e-sklepie

Jeśli chcesz założyć swój sklep internetowy, a nie prowadzisz sprzedaży stacjonarnej i nie wiesz, jaki wybrać asortyment, ten krótki tekst może pomóc Ci podjąć decyzję!

Wielu konsumentów nawet przed pandemią przeniosło się z większością zakupów do Internetu. Pandemia przyspieszyła ten proces i w 2020 roku, według danych GUS, z e-zakupów skorzystało aż 60,9% Polaków.

Jak zacząć? Na początku warto dobrze rozpoznać trendy i nie mrozić gotówki w dużej ilości towaru. Najlepiej zacząć sprzedaż od próbnej partii. Jeśli szybko się sprzeda, znaczy to, że możemy zainwestować w ten produkt, jeśli nie – lepiej znaleźć coś innego. Przy okazji wystawiania próbnej partii do sprzedaży przejdziesz przez wszystkie procesy i czynności, które później będą powtarzane. Już na tym etapie przemyśl, czy któregoś z procesów nie można udoskonalić.

Poniżej znajdziesz 5 pomysłów na produkty, które mogą być strzałem w dziesiątkę!

Akcesoria i ubranka dziecięce

Na te artykuły popyt będzie prawdopodobnie zawsze. Rynek jest duży i ma olbrzymi potencjał.
Można tu pokusić się o podział na 2 kategorie: noworodki i niemowlęta oraz dzieci starsze.

Zobaczmy co możemy sprzedawać.

Produkty dla noworodków i niemowląt:

  • poduszki do wózków;
  • kocyki;
  • pieluchy;
  • smoczki;
  • gryzaki;
  • wózki;
  • akcesoria i zabawki do kąpieli;
  • odzież.

Produkty dla starszych dzieci:

  • odzież;
  • akcesoria do pokoju dziecięcego;
  • zabawki;
  • klocki;
  • buty.

Uroda

W obecnych czasach temat na topie. Większość zakładów prowadzących zabiegi upiększające długo pozostawało zamkniętych. Ewentualna 4 fala COVID-19, o której słyszy się często w mediach, może też spowodować większe zainteresowanie takim asortymentem.

Co możemy sprzedawać?

  • Kremy, olejki, maseczki, serum, żele -szeroko pojęte produkty pielęgnacyjne do twarzy;
  • produkty do makijażu;
  • akcesoria do przedłużania paznokci;
  • farby do włosów;
  • i wiele innych, ponieważ asortyment tego segmentu jest przeogromny.

Akcesoria do drinków

Tu Twoimi klientami mogą zostać bary, restauracje i hotele, ale również odbiorcy indywidualni.

Co sprzedawać?

  • Mieszadełka do drinków;
  • shakery;
  • akcesoria dekoracyjne;
  • miarki.

Zdrowa żywność

Pojęcie rozległe i wymagające wiedzy na temat m. in. oznakowania produktów ekologicznych, certyfikatów i prawa związanego z prezentowaniem takich produktów, jednak warto spróbować. Coraz większa świadomość klientów w dziedzinie zdrowego odżywiania może okazać się dla Ciebie okazją na dobrze prosperujący sklep.

Co sprzedawać?

  • mąki;
  • suszone owoce i warzywa;
  • ziarna;
  • przetwory.

Sklep wykorzystujący święta cykliczne

A może taki wariant? W zależności od sezonu, możesz zmieniać asortyment. Ważna jest wtedy pozycja sklepu w wynikach wyszukiwania. Im wyżej będzie, tym lepiej będą sprzedawały się nasze produkty.

Jakie święta?

  • walentynki;
  • Boże Narodzenie;
  • dni matki i ojca;
  • Mikołajki;
  • dzień dziecka
  • święta państwowe.

O czym jeszcze pamiętać?

Jeśli zdecydujesz jaki asortyment w e-sklepie chcesz sprzedawać, dobrze jest prowadzić również tematyczny Blog. Wpływa to na naszą pozycję w wyszukiwaniu i dodaje sklepowi wiarygodności. Ma to też wartość dla klienta, ponieważ można tu pokazać jak używać poszczególnych produktów, jak wykorzystać akcesoria, które dopiero wchodzą się na rynek itp. Wszelkiego rodzaju rady, wskazówki i nagrania zwiększają szansę na to, że klient decyduje się na zakup, ponieważ budują jego zaangażowanie. Kiedy już pojawią się klienci, zwróć uwagę na jakość ich obsługi. Pisaliśmy o tym tutaj.

A kiedy już zamówień będzie tyle, że ciężko je będzie samemu obsłużyć, pomyśl o dobrze zorganizowanej logistyce, o czym pisaliśmy tutaj i tutaj.

Jeśli chcesz założyć swój sklep internetowy, a nie prowadzisz sprzedaży stacjonarnej i nie wiesz, jaki wybrać asortyment, ten krótki tekst może pomóc Ci podjąć decyzję!

Czytaj dalej...
VAT OSS, czyli nowe regulacje podatkowe dla e-commerce Bony na cyfryzację MŚP – dobry pomysł na wejście w e-commerce!

Copyright 2018 - EUROCOMMERCE - Wszelkie prawa zastrzeżone.