Fulfillment: jakie realne korzyści biznesowe niesie?

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 415 11 18

Blog & News

Fulfillment: jakie realne korzyści biznesowe niesie? - In: blog

Wysyłki do Niemiec w 24 godziny – jak szybko i efektywnie obsługiwać klientów za granicą?

Wysyłki do Niemiec w 24 godziny – jak szybko i efektywnie obsługiwać klientów za granicą?

Kategoria : Aktualności, blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : Eurocommerce Data : 07 lis 2024

Rozwój e-commerce sprawia, że coraz więcej polskich sklepów internetowych spogląda na rynki zagraniczne, a szczególnie na naszych zachodnich sąsiadów. Niemiecki rynek to ogromny potencjał

Czytaj dalej...
Kategoria : blog Komentarze : 0 Autor : MMF Data : 02 lis 2022

Fulfillment w Polsce funkcjonuje nie od dziś. Wiele lat doświadczenia w obsłudze logistycznej klientów pozwala nam zauważyć i zidentyfikować korzyści, które nie są oczywiste dla klienta, ale mogą znacząco poprawić funkcjonowanie organizacji, ale też jej właściciela.

Co to właściwie jest fulfillment?

Najprościej mówiąc: outsourcing wszystkich zasobów niezbędnych do realizacji wysyłek.

Jak to działa? Prowadzisz sklep skąd chcesz. Z biura, z podróży lub domku w Karkonoszach – ważne by był Internet, bo bez tego trochę trudno dziś prowadzić jakikolwiek biznes. Reszta to kwestia dobrej organizacji. Dbasz o dobór produktów, o marketing i kontakt z klientem, ale logistyka nie zaprząta Ci głowy.

Do realizacji zamówień konieczne są takie zasoby, jak:
- magazyn - przechowywanie produktów będących na stanach magazynowych,
- umowy z przewoźnikami – ustalone stawki na wysyłki,
- materiały opakowaniowe – do zabezpieczenia wysyłanych zamówień,
- pracownicy, którzy spakują i zabezpieczą zamówienia przed ich nadaniem,
- system magazynowy, który zapewni płynny obieg informacji

„Magazyn” to oczywiście nie tylko budynek. To całe wyposażenie, regały magazynowe, wózki, stoły do pakowania, dyspensery, taśmy, energia elektryczna, monitoring, ogrzewanie… tak, masz rację.  Mniejszy sklep nie we wszystkie te elementy musi inwestować od razu. Warto jednak pamiętać, że korzystając z outsourcingu, nie musi w nie inwestować wcale.

Jak przebiega proces?

Punkt pierwszy to dostawa towaru na magazyn, zawsze poprzedzona awizacją (kliknij i czytaj więcej). Towar, który do nas dociera, jest wprowadzany na stan magazynowy i przechowywany w odpowiednich warunkach, jeśli to konieczne w zamkniętych strefach, do których dostęp mają tylko wybrane osoby. Po wpłynięciu zamówienia jest ono lokalizowane, kompletowanie, pakowane i wysyłane do klienta.

Twój sklep integruje się z systemem magazynowym i ten automatycznie importuje zamówienia do realizacji. Poprawna integracja gwarantuje bezobsługowa realizację.

 

Fulfillment dla małego e-commerce – jak elastyczność przekłada się na działanie?

Małe i średnie sklepy korzystają działając w modelu fulfillmentu na kilku płaszczyznach. Niedocenianym, a bardzo istotnym benefitem jest elastyczność.

Dlaczego to tak istotne? Wyobraź sobie magazyn, który wynajmujesz. W niskim sezonie jest w połowie pusty, więc płacisz za przestrzeń, której nie wykorzystujesz. Skoro to niski sezon, to i przychody są niższe, a koszty związane z magazynem stałe. Do tego dochodzą media, bo cały magazyn musisz oświetlić, ogrzać… A dziś koszty energii to bolączka wszystkich przedsiębiorców.

Działając w modelu fulfillmentowym rozliczana jest faktycznie zajmowana powierzchnia i realizowane zamówienia. Co dla twojej firmy oznacza elastyczność logistyki, osiągana dzięki fulfillmentowi?

  • Przestrzeń magazynowa nie ogranicza Cię, kiedy rozważasz realizację nowego projektu lub wprowadzenie nowej marki do oferty. Nie musisz analizować, czy nowy towar zmieści się w magazynie.
  • Nowy rodzaj asortymentu nie będzie wymagał od Ciebie zmiany procedur czy przeszkolenia pracowników – w centrum logistycznym magazynujemy różne towary. Doradzimy jak najlepiej zaplanować procedury.
  • Stałe koszty nie uwierają, kiedy masz mniejsze zatowarowanie i obroty - płacisz za to, co faktycznie.
  • Nie ograniczają cię kwestie zatrudnienia – nie musisz utrzymywać dużego zespołu pakowaczy, który w pełni zajęty jest w gorącym okresie, ale przy spadkach sprzedaży nie ma co robić. Nie musisz tez szybko rekrutować i szkolić nowych pracowników, kiedy sprzedaż zaczyna gwałtownie wzrastać.
  • Możesz pojechać na wakacje, na szkolenie lub zająć się skalowaniem sprzedaży – a to nie takie oczywiste, kiedy z niewielkim zespołem prowadzić e-commerce i realizujesz logistykę we własnym zakresie. W takiej sytuacji często bezpośrednio angażujesz się w przygotowanie przesyłek i nie chcesz zostawiać zespołu bez wsparcia. Jeśli logistyka zajmuje się wyspecjalizowane centrum logistyczne nie masz takiego dylematu i możesz inwestować swój czas na innych polach.

Czy fulfillment to dobre rozwiązanie dla każdego sklepu internetowego?

 

Fulfillment e-commerce posiada wielu zwolenników, ale nie jest to rozwiązanie dla każdego. Na outsourcing logistyki nie powinni decydować się przedsiębiorcy, którzy mają silną potrzebę kontroli realizowanych procesów.

Fulfillment realizowany jest zgodnie z procesem optymalnie dopasowanym do pracy centrum logistycznego. W ramach tego procesu możliwe są modyfikacje i nietypowe operacje, ale core pozostaje ten sam. Inaczej zmiany zaburzałyby realizację przesyłek innych klientów.

Z tego powodu przedsiębiorcy, którzy chcą korzystać ze zdalnej obsługi muszą pogodzić się z częściową utratą kontroli i brakiem możliwości „ręcznego sterowania” procesami. W innym przypadku współpraca się nie uda.

fulfillment w EUROCOMMERCE

Fulfillment w Polsce funkcjonuje nie od dziś. Wiele lat doświadczenia w obsłudze logistycznej klientów pozwala nam zauważyć i zidentyfikować korzyści, które nie są oczywiste

Czytaj dalej...
Dostawy przesyłek z magazynu w Zielonej Górze do Czech w 1 dzień Ostatni kwartał zakończony wzrostem o 77% rok do roku

Copyright 2018 - EUROCOMMERCE - Wszelkie prawa zastrzeżone.

Click to access the login or register cheese