Określenie fulfillment pojawia się w języku branżowym coraz częściej. Co oznacza? Z czym jest mylone?
Fulfillment vs. satisfaction
Fulfillment to słowo obcego pochodzenia. W oryginale oznacza ono osobiste spełnienie i samorealizację, życie w sposób zapewniający poczucie satysfakcji, dlatego często jest zestawiane z tym właśnie określeniem. W logistyce oznacza coś zgoła innego, choć na ostateczną satysfakcje klienta po otrzymaniu przesyłki z zamówieniem ma znaczący wpływ.
Fulfillment dla e-commerce, orders fulfillment – na czym polega?
Fulfillment dla e-commerce to kompleksowa obsługa zamówień w sklepie internetowym. Polega na realizacji wszystkich niezbędnych czynności w procesie logistycznym:
- od przyjęcia zbiorczej dostawy towarów klienta na magazyn,
- przez kompletację zamówienie (tzw. picking),
- jego weryfikację (sprawdzenie, czy wszystkie elementy zamówienia zostały prawidłowo zidentyfikowane i przygotowane na stanowisku do pakowania,
- po pakowanie, które zabezpieczy przesyłkę na czas podróży…
- i wysyłkę wskazanym operatorm logistycznym, optymalnym z punktu widzenia klienta.
By proces przebiegał bez problemów, konieczna jest integracja systemu klienta z systemem magazynowym, która pozwala na automatyczną wymianę danych, m.in. o zakupionych towarach.
Ostatnim elementem obsługi logistycznej, jaką oferuje fulfillment dla e-commerce jest obsługa zwrotów, czyli towaru, którzy klienci z różnych powodów zwracają do sklepu internetowego.