
Opakowanie, które buduje pozytywne doświadczenie. Sprzedajesz online? Musisz to wiedzieć
W branży e-commerce pierwsze fizyczne zetknięcie klienta z Twoją marką następuje w momencie odbioru przesyłki. To, jak zaprojektujesz opakowanie, może znacząco wpłynąć na jego…
Czytaj dalej...
Bardzo ważnym elementem, który należy zaplanować wchodząc ze sprzedażą na nowy rynek, jest logistyka. To złożony system, w którym wiele czynników ma wpływ na finalną jakość obsługi i wysokość kosztów, a także na terminowość dostaw. Masz do wyboru trzy podstawowe rozwiązania: własny magazyn w zagranicznej lokalizacji, realizację zamówień z głównej siedziby firmy oraz outsourcing usług logistycznych.
Nowy magazyn w nowej lokalizacji
Magazyn w nowej lokalizacji wiąże się z szeregiem przygotowań, w których musisz uwzględnić weryfikację cen wynajmu hal i kosztów wyposażenia magazynu, a także wysokości wynagrodzeń i całościowych koszty pracy. Pamiętaj także o kosztach rekrutacji pracowników logistycznych, które na nowym rynku mogą okazać się znaczące, oraz o kosztach przeszkolenia ich i nadzoru nad ich pracą. Nakłady na to rozwiązanie mogą okazać się dość duże.
Realizacja zamówień z krajowego oddziału
Obecna baza logistyczna to mniejsze nakłady na początku inwestycji. Pozwala na wykorzystanie sprawdzonych pracowników i rozwiązań. Jeśli zdecydujesz się na ten model obsługi logistycznej, musisz pamiętać o kosztach transportu. Jeśli sklep dedykowany jest klientom końcowym, będą to zapewne zagraniczne przesyłki kurierskie. Negocjując ceny przesyłek z dostawcami tego typu usług warto skoncentrować się na gabarytach, które najczęściej pojawiają się w Twoich wysyłkach. Będą one stanowiły duży udział w całości kosztów więc ich cena może okazać się kluczowa w kalkulacji opłacalności oferty.
Co jednak jeśli zależy nam na krótkich terminach dostaw do klienta ale nie chcemy ponosić wysokich kosztów inwestycji w nowe magazyny?
Outsourcing usług logistycznych
Dobrym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest skorzystanie z outsourcingu usług logistycznych. Wyspecjalizowana firma zrealizuje wszystkie procesy logistyczne związane z obsługą Twojego sklepu i realizacją zamówień. Nie musi to być usługodawca zagraniczny. Wystarczy, że w Polsce posiada dogodną lokalizację, umożliwiającą szybkie przesyłki do innych krajów. Jeśli interesują Cię rynki zachodniej Europy odpowiedzią na Twoje potrzeby jest EUROCOMMERCE.
W EUROCOMMERCE płacisz tylko za miejsce, które zajmuje Twój towar i czynności faktycznie realizowane przez nasz zespół. Lokalizacja w Zielonej Górze, niedaleko zachodniej granicy Polski, umożliwia wysyłkę towaru do zachodnich krajów w krótkim czasie, nawet w 24 h na rynek niemiecki. Po integracji sklepu internetowego z naszym systemem automatycznie realizujemy wysyłki, a Ty możesz skoncentrować się na rozwijaniu swojej firmy.
Zanim podejmiesz decyzję o tym, z której opcji skorzystasz rozważ wszystkie argumenty i przeanalizuj koszty. Uwzględnij wszystkie nakłady, także swój czas i niewykorzystaną przestrzeń, za którą będziesz musiał zapłacić.
Bardzo ważnym elementem, który należy zaplanować wchodząc ze sprzedażą na nowy rynek, jest logistyka. To złożony system, w którym wiele czynników ma wpływ na…
Czytaj dalej...