Jak przygotować logistykę e-commerce na święta i noworoczne wyprzedaże?
Święta Bożego Narodzenia i noworoczne wyprzedaże to czas radości, zakupowego szaleństwa i… ogromnych wyzwań dla e-commerce. Klienci klikają „Dodaj do koszyka” w rekordowym tempie,…
Czytaj dalej...Strach przed nowymi regulacjami
Powódź maili o zgodę na przetwarzanie danych osobowych zalała nasze skrzynki mailowe 25 maja, w dniu wejścia w życie RODO. W sumie nic w tym dziwnego. Wokół RODO narosło wiele mitów i wątpliwości, skutecznie podsycanych przez media i firmy, które zajmują się dostosowywaniem procesów w firmach do nowych wymagań. Prośbę o potwierdzenie możliwości przetwarzania danych wysyłali nawet Ci, których bazy marketingowe były zebrane w sposób zapewniający legalność przetwarzania. Tak na wszelki wypadek.
A co z logistyką?
EUROCOMMERCE zajmuje się logistyką, a nie prawem, dlatego nie będziemy kompleksowo wypowiadać się na tematy związane z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych. Wypowiemy się o logistyce i sprawach związanych z RODO w tym obszarze, bo to musieliśmy dobrze poznać, aby zapewnić klientom naszego centrum logistycznego odpowiednią ochronę i właściwe ramy prawne współpracy i przekazywania danych.
W obszarze logistyki produktów fizycznych przetwarzanie danych osobowych jest nieuniknione. Dostarczenie towaru do klienta wymaga podania takich danych jak imię nazwisko, adres, numer telefonu i/lub adres e-mail. Dwie ostatnie dane może nie wpływają na ustalenie lokalizacji odbiorcy, ale już na zapewnienie jego obecności i możliwości dostarczenia towaru jak najbardziej.
Jakie dane klienci nam przekazują?
EUROCOMMERCE otrzymuje dane osobowe jedynie w ramach umowy o współpracy. Nasi klienci przekazują nam dwie kategorie danych osobowych.
Dane osobowe naszych klientów
Każdy współpracujący z nami sklep internetowy posiada swoje konto w naszym systemie magazynowym lub w systemie do obsługi przesyłek. Dzięki temu klienci mają na bieżąco dostęp do informacji na temat wysłanych zamówień.
W ramach jednego konta firmy można stworzyć profile użytkowników dla każdego z pracowników, którzy obsługują zamówienie klientów. Dzięki temu zapewniona jest rozliczalność operacji w koncie klienta, także tych na danych osobowych, co jest wymagane przepisami RODO.
Każdy użytkownik dodawany do systemu wpisywany jest z imienia i nazwiska, dodawany jest też jego adres e-mail i numer telefonu kontaktowego. Zwykle są to służbowe dane kontaktowe. Przetwarzamy je na podstawie umowy o świadczenie usług. Jesteśmy administratorem tych danych, nie są one przekazywane dalej innym podmiotom.
Współpracujące z nami firmy kurierskie nie otrzymują danych naszych klientów. Nie mają dostepu do adresów mailowych ani numerów telefonu pracowników firm naszych klientów. Nasz system informatyczny przekazując informację o wysyłce do systemów współpracujących z nami przewoźników, przekazuje jedynie dane niezbędne do dostarczenia przesyłki.
Dane osobowe odbiorców przesyłek
Druga kategoria to dane klientów sklepów, które obsługujemy. Są to dane niezbędne do wysyłki towaru. Nie jesteśmy ich administratorem, a jedynie przetwarzamy je aby zrealizować usługę objętą umową z klientem.
Dane przetwarzamy na podstawie ich powierzenia przez naszego klienta, dlatego są procesowane całkowicie zgodnie z przepisami. Podpisując umowę powierzenia danych z naszym klientem przejmujemy odpowiedzialność za zapewnienie ich należytej ochrony. Zbieramy i przetwarzamy tylko te dane, które są nam potrzebne do realizacji wysyłki towaru do klienta. Nie modyfikujemy ich ani nie wykorzystujemy w żadnym innym celu.
Powierzając swoją logistykę EUROCOMMERCE masz pewność, że wszystkie dane są przechowywane na naszym serwerze i zabezpieczone. Nie przekazujemy danych osobowych podmiotom trzecim, nie sprzedajemy ich, nie zbieramy w zbyt dużej ilości. Cenimy prywatność naszych klientów i osób, do których wysyłamy zamówienia.
Strach przed nowymi regulacjami Powódź maili o zgodę na przetwarzanie danych osobowych zalała nasze skrzynki mailowe 25 maja, w dniu wejścia w życie RODO.…
Czytaj dalej...