Koszty zmienne zamiast kosztów stałych w e-commerce

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 415 11 18

Blog & News

Koszty zmienne zamiast kosztów stałych w e-commerce – niemożliwe? - In: blog

Jak przygotować logistykę e-commerce na święta i noworoczne wyprzedaże?

Jak przygotować logistykę e-commerce na święta i noworoczne wyprzedaże?

Kategoria : Aktualności, blog, ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : Eurocommerce Data : 20 gru 2024

Święta Bożego Narodzenia i noworoczne wyprzedaże to czas radości, zakupowego szaleństwa i… ogromnych wyzwań dla e-commerce. Klienci klikają „Dodaj do koszyka” w rekordowym tempie,

Czytaj dalej...
Kategoria : blog Komentarze : 0 Autor : MMF Data : 26 lip 2018

Każdy przedsiębiorca analizując działanie swojej firmy, bierze pod uwagę nie tylko przychody, ale też koszty, które bardzo mocno wpływają na zyskowność organizacji. Podstawowy podział kosztów to koszty stałe i zmienne.

Koszty stałe – bezlitosne obciążenie, nie tylko w sklepach internetowych

Ten rodzaj kosztów można określić jako zmorę każdej firmy – nie ważne jak duże (lub małe) są przychody i sprzedaż, koszty stałe są… stałe. Czyli w sytuacji, kiedy mamy słabszy miesiąc, mniejsze zyski, załamanie sprzedaży albo urlop czy dłuższe L4 w przypadku firm jednoosobowych – koszty stałe nie maleją. Musimy je pokryć tak, czy inaczej. Właściciel nie jednej firmy chętnie w magiczny sposób zmieniłby koszty stałe w koszty zmienne. Na rynku handlu internetowego, cechującego się sezonowością sprzedaży – tym bardziej! Tylko jak to zrobić?

Koszty stałe w e-commerce

Koszty stałe są niezależne od wielkości produkcji lub sprzedaży. Muszą być poniesione, aby działalność była możliwa. Są to np.: koszty wynajmu lub dzierżawy budynków, stałe opłaty związane z dostawą mediów, koszty płac pracowników administracyjnych itp.

Koszty pracowników magazynowych i obsługujących logistykę, są trochę bardziej elastyczne w sytuacji, kiedy mamy do czynienia z rynkiem pracy należącym do pracodawcy. Wtedy podczas okresu zmniejszonej sprzedaży można zredukować zatrudnienie, a podczas zwiększonych obrotów zatrudnić dodatkowych pracowników. Obecnie jednak sytuacja na rynku pracy jest tak skomplikowana dla pracodawców, że żaden raczej nie pomyśli o tym, aby żegnać się z dobrym pracownikiem w czasie krótkotrwałego zastoju sprzedaży.

Nie zmienia to jednak faktu, że koszty stałe są obciążeniem, a koszty pracowników to nie tylko ich wynagrodzenie, ale też świadczenia społeczne, szkolenia doskonalące zawodowo, szkolenia BHP, benefity. Nie są to koszty bezpośrednio związane z ilością sprzedawanego towaru.

Koszty zmienne zamiast kosztów stałych – jak je zamienić w sklepie internetowym?

Istnieje sposób na zmianę części kosztów stałych na koszty zmienne. Najłatwiej zrobić to w obszarze, który bezpośrednio wynika z ilości realizowanych zamówień i magazynowanych towarów.

Logistyka sklepu internetowego nie jest prosta do zautomatyzowania i ograniczenia udziału czynnika ludzkiego, więc realizując ją zawsze musisz liczyć się koniecznością zatrudnienia ludzi. Chyba, że zamienisz stały koszt w koszt zmienny i powierzysz obsługę magazynową wyspecjalizowanej firmie. Wtedy operator logistyczny będzie zapewniał pracowników do obsługi zamówień. Ty zapłacisz jedynie na zrealizowane zamówienia, prace faktycznie wykonaną przy Twoim towarze i miejsce, które ten zajmuje.

Jak to zrobić? Napisz do nas: kontakt@eurocommerce.pl
Najpierw jednak zapoznaj się z naszą polityką prywatności: tutaj

Każdy przedsiębiorca analizując działanie swojej firmy, bierze pod uwagę nie tylko przychody, ale też koszty, które bardzo mocno wpływają na zyskowność organizacji. Podstawowy podział

Czytaj dalej...
RODO a logistyka Fulfillment e-commerce - lekarstwo na problemy ze znalezieniem pracowników obsługi magazynowej?

Copyright 2018 - EUROCOMMERCE - Wszelkie prawa zastrzeżone.

Click to access the login or register cheese