Jak przygotować logistykę e-commerce na święta i noworoczne wyprzedaże?
Święta Bożego Narodzenia i noworoczne wyprzedaże to czas radości, zakupowego szaleństwa i… ogromnych wyzwań dla e-commerce. Klienci klikają „Dodaj do koszyka” w rekordowym tempie,…
Czytaj dalej...Pierwsze kroki na rynku: MLM
Firma 4Swiss działa na rynku od 2014 roku. Rok 2016 roku to premiera własnej marki wyciskarek wolnoobrotowych. Początkowo sprzedaż odbywała się kanałem multi level marketing (MLM). Przedstawiciele handlowi zrzeszeni w sieci sprzedażowej prezentowali sprzęt podczas bezpośrednich spotkań. Wzrost udziału w rynku był jednak powolny i nie spełniał strategicznych założeń rozwoju brandu, dlatego w październiku 2017 zmieniono strategię sprzedaży.
Start sprzedaży e-commerce – zmiana od pierwszych dni
Strategicznym kanałem sprzedaży stał się kanał online. Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę. Już w pierwszym miesiącu sprzedaż wzrosła sześciokrotnie w porównaniu do poprzedzających okresów, kiedy stawialiśmy przede wszystkim na handlowców. Równo rok od premiery sprzętów online, przychody ze sprzedaży e-commerce wzrosły 5-krotnie w skali miesięcznej, porównując do pierwszego miesiąca sprzedaży w tym kanale.
Dzięki systematycznemu wzrostowi w 2018 roku do oferty 4Swiss, która bazowała na wyciskarkach wolnoobrotowych, dołączono nowe produkty: ekspresy automatyczne w dwóch wersjach oraz nowy model wyciskarek wolnoobrotowych, a pod koniec roku asortyment marki 4Swiss powiększy się o soniczne szczoteczki do zębów. Na rok 2019 również zaplanowano kilka nowych produktów. Stabilny wzrost sprzedaży pozwala na rozbudowanie oferty o nowe, atrakcyjne produkty.
Fulfillment w kanale e-commerce pomaga w rozwoju
Szybki rozwój sprzedaży pozwala na dywersyfikację produktów i zdobywanie coraz większego udziału w rynku wysokiej klasy urządzeń AGD. Z perspektywy czasu widać, że decyzją kluczową było przeniesienie sprzedaży z kanału MLM do kanału e-commerce.
„Opcja fulfillment e-commerce to dla nas przede wszystkim niesamowita wygoda i oszczędność czasu. Nie musimy się martwić o umowy z firmami kurierskimi, zakup kartonów, zatrudnianie ludzi do obsługi wysyłek., o dokumentację itp. Wysyłka zamówienia dla Klienta to dla nas jedno kliknięcie. Resztą zajmuje się EUROCOMMERCE – czy może być lepiej?„ – ponad roczną współpracę podsumowuje Pani Eliza Pawełczyk, Product Manager w 4SWISS.
Od początku logistykę zlecono na zewnątrz firmy 4SWISS. EUROCOMMERCE obsługuje cały proces logistyczny świadcząc usługę fulfillment e-commerce. Centrum logistyczne z Zielonej Góry realizuje kompleksowo obsługę rynku krajowego, jak i zagranicznych zamówień. Dzięki integracji z systemem magazynowym na bieżąco widać stany magazynowe, zlecone przesyłki, przesyłki w dostarczeniu itp. Przepływ informacji systemowych uzupełniony jest w razie potrzeby bezpośrednim kontaktem z działem obsługi klienta. Podsumowując: fulfillment e-commerce w bardzo skutecznym wydaniu.
(dane dot. sprzedaży: 4SWISS)
Pierwsze kroki na rynku: MLM Firma 4Swiss działa na rynku od 2014 roku. Rok 2016 roku to premiera własnej marki wyciskarek wolnoobrotowych. Początkowo sprzedaż…
Czytaj dalej...