Wysyłki do Niemiec w 24 godziny – jak szybko i efektywnie obsługiwać klientów za granicą?
Rozwój e-commerce sprawia, że coraz więcej polskich sklepów internetowych spogląda na rynki zagraniczne, a szczególnie na naszych zachodnich sąsiadów. Niemiecki rynek to ogromny potencjał…
Czytaj dalej...Rynek e-commerce od jakiegoś czasu dynamicznie się rozwija. Jeśli chcesz zdobyć silną pozycję w tym niełatwym sektorze, musisz włożyć sporo pracy w działania promocyjne. Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie widoczności sklepu internetowego jest SEO.
W tym wpisie pokażemy Ci, od czego zacząć działania pozycjonujące sklep internetowy. Poznasz cztery fundamenty SEO w e-commerce. Będzie to dobra baza do dalszej pracy.
Strategia SEO dla sklepu internetowego to bodaj największe wyzwanie, przed jakim może stanąć agencja/konsultant SEO. Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze, lista słów kluczowych może być naprawdę bardzo długa – tak naprawdę każdy produkt to przynajmniej jedno słowo kluczowe, a takich produktów może być nawet ponad tysiąc w Twojej ofercie. Po drugie, witryny sklepów internetowych mają bardzo rozbudowaną strukturę – często jest kilkanaście kategorii głównych, które dzielą się na kilkadziesiąt (kilkaset?) subkategorii, które z kolei składają się z tysięcy produktów. W efekcie liczba podstron liczona jest często w tysiącach. To wszystko wymaga postawienia kluczowego pytania: Od czego zacząć?
A oto odpowiedź:
Krok 1: Research słów i fraz kluczowych
Już na początku musisz wiedzieć, na jakie słowa kluczowe chcesz się pozycjonować. W e-commerce dużą rolę odgrywają frazy długiego ogona, które dokładnie określają, o jaki rodzaj produktu chodzi (przykład takiej frazy to np. „laptop gamingowy do gier MMORPG”). Jak szukać tych słów? Możesz wykorzystać dostępne narzędzia (Ahrefs, Semrush, AnswerThePublic, Ubersuggest), ale też same strony e-commerce. Zarówno Google, jak i Allegro i Amazon wyświetlają podpowiedzi odpowiednie do danego zapytania. To prawdziwa kopalnia pomysłów na słowa kluczowe. Tu przykład z Allegro:
Krok 2: Struktura witryny
W skrócie chodzi o to, aby zarówno boty Google, jak i użytkownicy mogli łatwo poruszać się po Twojej stronie. Struktura menu i kategorii produktowych powinna być jasna i zrozumiała i przede wszystkim gotowa na rozrost. Może się bowiem okazać, że po jakimś czasie będziesz chciał dołożyć nowe produkty do swojej oferty.
Takie działanie nie powinno zaburzać struktury witryny. Po drugie, istotne jest, aby można było dostać się do pożądanej kategorii w jak najkrótszym czasie. Jeśli klienci muszą się „przeklikiwać” przez kilka różnych miejsc, zanim trafią tam, gdzie chcieli – to nie wpłynie dobrze na SEO Twojego sklepu. Zobacz, jak Allegro rozwiązało tę kwestię. Po najechaniu na główną kategorię wyświetla się cała lista subkategorii, co sprawia, że przejście ze strony głównej do ofert np. akcesoriów fotograficznych wymaga zaledwie jednego ruchu myszką i jednego kliknięcia. To wzór, do którego należy dążyć.
Ważne jest też linkowanie i łatwe przejścia między zakładkami produktowymi a stronami kategorii. Struktura strony powinna być tak zaprojektowana, aby klient się nie zgubił i mógł łatwo wrócić do miejsca, które go wcześniej zainteresowało.
Krok 3: Techniczne SEO
Teraz czas na „grzebanie” w kodzie strony. Zagadnienie jest szerokie, ale już trzy podstawowe działania pomogą Ci poprawić widoczność witryny. Po pierwsze, przeskanuj stronę narzędziem Google i napraw wszystkie błędy, które się pojawią. Możesz otrzymać np. taką listę wytycznych.
Po drugie, prześlij mapę strony do narzędzia Google Search Console. Ułatwi to indeksowanie Twojej witryny. I wreszcie po trzecie, zajmij się optymalizacją grafik. Powinny być lekkie i szybko się ładować. Ma to szczególne znaczenie w e-commerce, bo prawdopodobnie masz tysiące takich plików w swoim sklepie. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule: Jak zoptymalizować grafikę na stronie pod SEO?
Krok 4: on-page SEO
Czwarty element polega na optymalizacji wszystkich elementów, które znajdują się na stronie. Obejmuje to:
- uzupełnienie metadanych i atrybutów alt,
- prawidłowe linkowanie między podstronami,
- prawidłowe adresy URL każdej podstrony (taki prawidłowy adres to np. domena.pl/kategoria/produkt),
- wygenerowanie i przesłanie do Google plików sitemap.xml i robots.txt,
- umożliwienie udostępniania podstron (np. stron z produktami) w social mediach i dodawanie opinii i ocen (tzw. user-generated content).
Także wszędzie tam, gdzie to możliwe, uwzględniaj słowa i frazy kluczowe, które przygotowałeś w pierwszym punkcie. Oczywiście nie rób tego w sposób nienaturalny, bo to bardziej zaszkodzi, niż pomoże. Słowa powinny być dopasowane do kontekstu, w którym się pojawiają i nie można przesadzić z ich gęstością.
Podsumowanie: SEO w e-commerce
Już prawidłowe wykonanie wszystkich tych czterech kroków oznacza mnóstwo pracy, ale jednocześnie gwarantuje konkretne rezultaty. Strony, które są zoptymalizowane i pozbawione błędów, łatwiej osiągają wysokie pozycje w wyszukiwarce. To podstawa, która pozwoli Ci przejść dalej. Zacznij stąd, a potem przejdź do innych działań, np. tworzenia wpisów blogowych.
A jeśli potrzebujesz pomocy z SEO Twojego sklepu internetowego – zespół Semcore jest do Twojej dyspozycji! A fulfillment e-commerce powierz EUROCOMMERCE 😉
AUTOR:
Semcore - pierwsza i jedna z najlepszych agencji SXO w Polsce. Nasze strategie marketingowe to unikalne połączenie SEO i UX. Doskonale rozumiemy, że każde działanie marketingowe powinno prowadzić do zwiększenia przychodów. Od ponad dekady mnożymy potencjał genialnych firm w Internecie. Pozyskujemy dla nich ruch i zamieniamy go w konwersję.
Rynek e-commerce od jakiegoś czasu dynamicznie się rozwija. Jeśli chcesz zdobyć silną pozycję w tym niełatwym sektorze, musisz włożyć sporo pracy w działania promocyjne.…
Czytaj dalej...Najnowsze artykuły
- Wysyłki do Niemiec w 24 godziny – jak szybko i efektywnie obsługiwać klientów za granicą?
- Oddać logistykę w obce ręce? Oto dlaczego fulfillment może być najlepszą decyzją dla Twojego e-commerce
- Kompletacja zamówień – metody i rodzaje
- Systemy informatyczne w logistyce i magazynie – jaką pełnią rolę?
- Wprowadzenie do logistyki XXL
- Lekcje z branży fulfillmentu. Kluczowe wnioski i przyszłe kierunki rozwoju
- Rola automatyki w przyszłości fulfillmentu: trendy i prognozy