Czy działając w modelu fulfillment mogę wprowadzać dodatkowe procesy, poza standardowym zapakowaniem zamówienia?
Pracownicy realizujący fulfillment kompletują zamówienia napływające ze sklepu, pakują je i wysyłają. Realizują przy tym także operacje niestandardowe, zlecone przez klientów. Mogą to być np. specjalne dodatki, ulotki, upominki, informacje o promocjach dodawane do zamówień… Cokolwiek kreatywnego wymyśli marketing twojego sklepu, my możemy to zorganizować.
Czy mogę zlecić obsługę zwrotów?
Oczywiście, realizując wysyłkę obsługujemy też powracający towar. Obsługa zwrotów zawiera zwykle kontrolę jakości takiego towaru, raport obrazujący stan faktyczny, zawierający także dokumentację zdjęciową oraz dalszą obsługę towaru, zgodną z ustaleniami z naszym klientem.
Jakie są korzyści z outsourcingu logistyki e-commerce?
Outsourcing logistyki e-commerce pozwala zredukować koszty i stres związany z bieżącą obsługą logistyczną. W jaki sposób?
1. Nie musisz zatrudniać pracowników. Nie oszukujmy się, koszty pracy są coraz wyższe, presja inflacji powoduje oczekiwania podwyżek, a w okresie niższej sprzedaży nie zawsze jest dla nich zajęcie… Współpracując z centrum logistycznym nie musisz zatrudniać kilku osób do realizacji operacji logistycznych. Wszystkie procesy realizowane są przez zespół obsługi magazynowej - zespół, który ma już doświadczenie w tym obszarze i nie trzeba go szkolić, a Ty płacisz jedynie za faktycznie zrealizowane zamówienia.
2️. Nie musisz zabezpieczać miejsca do realizacji wyżej opisanych operacji. Odchodzą koszty najmu, prądu, ogrzewania i innych mediów, nie płacisz za przestrzeń, która wypełniona jest jedynie w okresach zwiększonej sprzedaży. W rozliczeniu z centrum logistycznym płacisz jedynie za faktycznie zajęte miejsce.
3. Korzystasz z cen przesyłek, które są negocjowane na podstawie dużo większego wolumenu, niż generowany przez Twój własny sklep, dlatego możesz oferować klientom różne rodzaje dostawy towarów do odbiorcy końcowego.
Chcesz wiedzieć więcej?
Masz pytania dotyczące outsourcingu e-commerce?
Umów się na konsultację z naszym ekspertem:
Jarosław Kula | j.kula@eurocommerce.pl | tel. +48 885-500-365