Logistyka dla e-commerce: Wszystko, co musisz wiedzieć
Kiedy kupujący klika na potwierdzenie zamówienia w sklepie internetowym, jego podróż na stronie się kończy, a rozpoczyna się niecierpliwe oczekiwanie na kuriera. Po stronie…
Czytaj dalej...Bardzo ważnym elementem, który należy zaplanować wchodząc ze sprzedażą na nowy rynek, jest logistyka. To złożony system, w którym wiele czynników ma wpływ na finalną jakość obsługi i wysokość kosztów, a także na terminowość dostaw. Masz do wyboru trzy podstawowe rozwiązania: własny magazyn w zagranicznej lokalizacji, realizację zamówień z głównej siedziby firmy oraz outsourcing usług logistycznych.
Nowy magazyn w nowej lokalizacji
Magazyn w nowej lokalizacji wiąże się z szeregiem przygotowań, w których musisz uwzględnić weryfikację cen wynajmu hal i kosztów wyposażenia magazynu, a także wysokości wynagrodzeń i całościowych koszty pracy. Pamiętaj także o kosztach rekrutacji pracowników logistycznych, które na nowym rynku mogą okazać się znaczące, oraz o kosztach przeszkolenia ich i nadzoru nad ich pracą. Nakłady na to rozwiązanie mogą okazać się dość duże.
Realizacja zamówień z krajowego oddziału
Obecna baza logistyczna to mniejsze nakłady na początku inwestycji. Pozwala na wykorzystanie sprawdzonych pracowników i rozwiązań. Jeśli zdecydujesz się na ten model obsługi logistycznej, musisz pamiętać o kosztach transportu. Jeśli sklep dedykowany jest klientom końcowym, będą to zapewne zagraniczne przesyłki kurierskie. Negocjując ceny przesyłek z dostawcami tego typu usług warto skoncentrować się na gabarytach, które najczęściej pojawiają się w Twoich wysyłkach. Będą one stanowiły duży udział w całości kosztów więc ich cena może okazać się kluczowa w kalkulacji opłacalności oferty.
Co jednak jeśli zależy nam na krótkich terminach dostaw do klienta ale nie chcemy ponosić wysokich kosztów inwestycji w nowe magazyny?
Outsourcing usług logistycznych
Dobrym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest skorzystanie z outsourcingu usług logistycznych. Wyspecjalizowana firma zrealizuje wszystkie procesy logistyczne związane z obsługą Twojego sklepu i realizacją zamówień. Nie musi to być usługodawca zagraniczny. Wystarczy, że w Polsce posiada dogodną lokalizację, umożliwiającą szybkie przesyłki do innych krajów. Jeśli interesują Cię rynki zachodniej Europy odpowiedzią na Twoje potrzeby jest EUROCOMMERCE.
W EUROCOMMERCE płacisz tylko za miejsce, które zajmuje Twój towar i czynności faktycznie realizowane przez nasz zespół. Lokalizacja w Zielonej Górze, niedaleko zachodniej granicy Polski, umożliwia wysyłkę towaru do zachodnich krajów w krótkim czasie, nawet w 24 h na rynek niemiecki. Po integracji sklepu internetowego z naszym systemem automatycznie realizujemy wysyłki, a Ty możesz skoncentrować się na rozwijaniu swojej firmy.
Zanim podejmiesz decyzję o tym, z której opcji skorzystasz rozważ wszystkie argumenty i przeanalizuj koszty. Uwzględnij wszystkie nakłady, także swój czas i niewykorzystaną przestrzeń, za którą będziesz musiał zapłacić.
Bardzo ważnym elementem, który należy zaplanować wchodząc ze sprzedażą na nowy rynek, jest logistyka. To złożony system, w którym wiele czynników ma wpływ na…
Czytaj dalej...