Konwersja w sklepie internetowym lubi prostotę - zobacz jak ją poprawić

Sign In

Forgot password?

Do not have an account?

Create a free account

Zadzwoń do nas: +48 68 451 16 06

Blog & News

Konwersja lubi prostotę - In: blog

CASE STUDY: Uber Eats – nowoczesne podejście do kuchennej klasyki

Kategoria : Ostatnio dodane Komentarze : 0 Autor : Marta Data : 19 Mar 2019

Uber Eats to kolejna usługa w portfolio firmy Uber, znanej z innowacyjnego wykorzystania ekonomii współdzielenia, które leżało u podstaw rozwoju sieci przewozu osób. Autor:

Czytaj dalej...
Kategoria : blog Komentarze : 0 Autor : Marta Data : 14 Lut 2018

Zwiększ sprzedaż optymalizując formularz zamówienia i nawigację w sklepie

Nie samą logistyką sklep internetowy żyje. Jednym ze szczególnie istotnych dla sprzedaży internetowej obszarów jest wskaźnik konwersji. Pokazuje on ile spośród wizyt w sklepie internetowym kończy się zakupem. Konwersję można mierzyć na różnych etapach wizyty w sklepie. Jednym z ważniejszych etapów procesu zakupowego jest finalizacja zakupu produktów zgromadzonych w koszyku. Obserwuj poziom konwersji w tym miejscu.

Nigdy nie będzie on wynosił 100%. Nie powiem Ci, czy poziom konwersji w Twoim koszyku jest satysfakcjonujący, ale jeśli zainteresował Cię ten tekst, to zapewne nie. A nawet jeśli nie czujesz, że musisz coś poprawić, to zawsze możesz spróbować coś poprawić.

powody porzucenia koszyka zakupowego
powody porzucenia koszyka zakupowego

Zgodnie ze statystykami Statista.com 69% koszyków zakupowych jest porzucanych. Powody są różne. Jak widać na wykresie istnieje grupa użytkowników sklepów internetowych, która korzysta z opcji dodawania produktów do koszyka bez zamiaru finalizacji zakupu. Tacy użytkownicy pojawiają się w każdym sklepie i niewiele, poza przypomnieniem mailowym o porzuconym koszyku, można w tym wypadku zrobić.

Skomplikowany proces zakupu

Są jednak przyczyny porzucenia koszyka, z którymi można walczyć. W 2017 roku 37% badanych uwzględnianych we wspomnianych statystykach wskazało, że przyczyną rezygnacji z zakupu były problemy związane z nawigacją w sklepie lub długością całego procesu. Co można z tym zrobić?

Warto przede wszystkim przyjrzeć się, jak wygląda formularz zakupu:
– Ile pól się w nim znajduje?
– Czy wszystkie pozyskiwane informacje są nam na pewno potrzebne?
– Czy wpisane dane adresowe zaciągają się do pozycji: adres wysyłki (oczywiście z opcją edycji), Czy trzeba je od początku wpisywać w poszczególne pola?

Niby proste, ale w wielu sklepach internetowych złożenie zamówienia wymaga wpisania czasem tych samych danych kilka razy, a to mniej cierpliwych klientów może doprowadzić do rezygnacji z zakupu.

Gdzie ja jestem? Czyli problemy z nawigacją

Na pewno każdy klient sklepów internetowych miał podobną przygodę.
Rozbudowany sklep znanej marki sprzedającej odzież i akcesoria sportowe i turystyczne. Wiele produktów i mnóstwo odwiedzających, więc i prędkość strony „zawrotna”. Zakup już prawie zakończony, ale do wykorzystania mam pokaźny rabat otrzymany w ramach zewnętrznego programu lojalnościowego, którego sklep jest partnerem. Pole na kod rabatowy nie do końca łatwe do zidentyfikowania, ale w końcu znalazłam.

Niestety, nie przyjmuje wpisanej (zaznaczam: bezbłędnie) wartości. I zaczyna się zabawa – trzy kroki w tył w procesie zakupowym, aby sprawdzić czy czegoś nie pominęłam – nic. Powrót do ostatniej pozycji przed akceptacją transakcji, a tu przy przeładowywaniu strony pojawia się dodatkowe okienko na kod promocyjny. Niestety znika wraz z załadowaniem pełnego obrazu. Odświeżam stronę i to samo – pojawia się i znika

Po kilkuminutowej zabawie w chowanego wybieram jednak kontakt z przedstawicielem sklepu na czacie. Całość zajmuje dużo więcej czasu niż to wstępnie zakładałam. Ostatecznie finalizuję zakup, ale tylko dlatego, że mój rabat nie obejmuje kilkunastu złotych, a kilkaset. Inaczej dawno odpuściłabym sobie taką zabawę i wybrany produkt kupiłabym u konkurencji.

Wracając do głównego tematu – aby nie tracić zainteresowania klientów sklepu maksymalnie uprość nawigację. Im mniej skomplikowane jest złożenie zamówienia, tym większa szansa na sprzedaż. Nie każ klientowi szukać potrzebnych informacji, czy przechodzić przez osiem ekranów nim otrzyma upragnione: dziękujemy za złożenie zamówienia.

Dostawa zamówienia – cena na 1 miejscu

Nie można pominąć kwestii logistycznych. Połowa ze wskazanych kategorii dotyczy wysokości opłat za dostarczenie przesyłki albo czasu dostawy. To pokazuje, jak ważne są to dla klientów kwestie. Mimo, że wysokie koszty dostawy w minionym roku jako powód rezygnacji z zakupu wskazało mniej użytkowników porzucających koszyki, niż w roku 2016, to nadal jest to ponad połowa wszystkich udzielających odpowiedzi. I najczęstszy powód rezygnacji.

Warto poszukać najlepszej dostępnej opcji logistyki.

Więcej informacji na temat optymalizacji sklepu internetowego znajdziesz w artykule, z którego pochodzą przywołane statystyki: https://www.quicksprout.com/2018/02/12/how-to-get-more-converisons-by-optimizing-your-checkout-process/

Zobacz też: Logistyka e-commerce

Autor: Marta

Opublikowała Marta, Brand Manager EUROCOMMERCE, specjalista marketingu B2B. Masz pytanie dotyczące logistyki e-commerce? Wyślij wiadomość na adres e-mail! m.siekacz@eurocommerce.pl

Zwiększ sprzedaż optymalizując formularz zamówienia i nawigację w sklepie Nie samą logistyką sklep internetowy żyje. Jednym ze szczególnie istotnych dla sprzedaży internetowej obszarów jest

Czytaj dalej...
Przyjęcie towaru na podstawie awizacji – czyli tak naprawdę co? Logistyka e-sklepów branży odzieżowej, czyli magia czerwonej sukienki...

Copyright 2018 - Eurocommerce - Wszelkie prawa zastrzeżone.