Emocje rządzą zakupami odzieży
Odzież już od wielu lat przestała być dobrem podstawowym, kupowanym jedynie ze względów praktycznych. O wyborze danej części garderoby coraz rzadziej decydują jej cechy użytkowe, a częściej emocje, które ze sobą nie są nasze wyobrażenia o sobie siebie w danym fasonie, w konkretnej sytuacji.
Do cech użytkowych dodajemy siłę naszych wyobrażeń o tym, jak dobrze będziemy się prezentować, jak nowa kreacja doda nam atrakcyjności, pewności siebie, a nawet zmieni postrzeganie nas przez inne osoby.
Fast fashion i impulsywne zakupy odzieży
Sieciowe sklepy odzieżowe dodatkowo wzmacniają naszą potrzebę kupowania, co miesiąc wprowadzają nowe kolekcje, kusząc obniżonymi cenami na wyprzedażach i wywierając presję pogoni za najnowszymi modowymi trendami.
W efekcie kupujemy impulsywnie, a towar chcemy mieć jak najszybciej. Magia czerwonej sukienki, która nie zostanie dostarczona przez tydzień, słabnie. Zwłaszcza, jeśli minęła już okazja, na którą była zaplanowana... albo kiedy przestanie być modna, ponieważ w nowych kolekcjach ten fason już "przebrzmiał".
Logistyka e-sklepów branży odzieżowej
Fast fashion w e-commerce wyznacza nowe trendy, do których logistyka e-sklepów branży odzieżowej musi się dostosować. Szybka dostawa, szybka obsługa zwrotów i zwrot pieniędzy budują zaufanie klientów do zakupów online. Dzięki nim znikają obawy o wybór złego rozmiaru albo fasonu, który mimo, że na zdjęciach z modelem czy modelką leżał idealnie, to już na docelowej sylwetce nie prezentuje się tak dobrze. To, jak sklepy internetowe z branży odzieżowej sprostają tym wyzwaniom będzie determinowało ich sukces na rynku, nie tylko polskim.
Sprzedaż do Niemiec, dostawa w jeden dzień? Czemu nie!
Atrakcyjnym rynkiem zbytu dla rodzimych sklepów odzieżowych jest także rynek zachodniego sąsiada, na którym realizować można znacznie wyższe marże. W czasach, kiedy handel przenosi się w dużej części do internetu, ograniczenia geograficzne przestają mieć znaczenie. Właściciel sklepu odzieżowego z Lublina może sprzedawać swoje produkty na niemieckich stronach internetowych, portalach aukcyjnych itp., a paczki do Niemiec dostarczać w 24h. Wystarczy odpowiednio wybrana obsługa logistyczna sklepu internetowego. Warto spróbować.