Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Twój sklep internetowy działa w Polsce i wysyła towary do klientów w Niemczech? Musisz w takim razie zarejestrować się w systemie LUCID – o…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Skalowanie sprzedaży jest kluczowe w rozwijaniu bazy klientów. Zdobycie pierwszych klientów to dopiero początek, optymalizacja i skalowanie sprzedaży jest konieczne, żeby odnieść sukces na…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Określenie fulfillment pojawia się w języku branżowym coraz częściej. Co oznacza? Z czym jest mylone? Fulfillment vs. satisfaction Fulfillment to słowo obcego pochodzenia. W…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Rynek e-commerce od jakiegoś czasu dynamicznie się rozwija. Jeśli chcesz zdobyć silną pozycję w tym niełatwym sektorze, musisz włożyć sporo pracy w działania promocyjne.…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...EUROCOMMERCE od lat wspiera sklepy internetowe, chcące skalować sprzedaż, również na zagranicznych rynkach. W tym roku za cel postanowiliśmy sobie budowę takiej oferty, w…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Zielona Góra to doskonała lokalizacja dla fulfillmentu, który pomaga skalować sprzedaż na zagranicznych rynkach. Jednak dla klientów, którzy chcieliby spotkać się z nami bezpośrednio,…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Rozpoczynamy 3 sezon współpracy z Norbertem Krakowiakiem, utalentowanym zawodnikiem, który o wyniki walczy w Speedway Ekstralidze W tym roku pełnimy rolę Sponsora Gold. Współracę…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...EUROCOMMERCE zmienia się, by jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów. Jednym z zapowiadanych wcześniej działań jest zmiana systemu na nowoczesny PSIwms e-comBox. Rozwiązanie PSI…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...EUROCOMMERCE od zawsze wspiera swoich klientów w rozwoju i skalowaniu biznesu na zagranicznych rynkach. Jesteśmy przekonani, że każdy rozwój wymaga dopływu wartościowej wiedzy, dlatego…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Maciej Korlak to nowy Dyrektor Zarządzający centrum logistycznego EUROCOMMERCE. W branży logistycznej działa od ponad 10 lat, co przekłada się na niemal 9 milionów…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Dzięki Bonom na cyfryzację, firmy mają szansę zmienić swoje funkcjonowanie w warunkach epidemii. To narzędzie pozwala na przeniesienie procesów realizowanych offline do cyfrowego świata.…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Jeśli chcesz założyć swój sklep internetowy, a nie prowadzisz sprzedaży stacjonarnej i nie wiesz, jaki wybrać asortyment, ten krótki tekst może pomóc Ci podjąć decyzję!
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Od 1 lipca weszła w życie ważna zmiana w rozliczeniach VAT, która obejmie między innymi sprzedawców internetowych i platformy handlowe. Co to oznacza dla branży e-commerce?
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Kompleksowe wsparcie i profesjonalna obsługa to aspekty prowadzenia e-sklepu, na które uwagę zwracać będą klienci, którzy już dokonali zakupu.
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Zwroty towaru to nieodłączny element działania sklepu internetowego. Klient kupujący przez internet ma prawo zrezygnować z zakupu.
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Temat integracji różnych systemów w e-commerce stał się ostatnio bardzo gorący w środowisku polskich sprzedawców internetowych.
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Przygotowując przesyłkę, którą chcemy wysłać za granicę musimy mieć świadomość, że firmy kurierskie nie wszystkie produkty mogą przewozić.
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Przeniesienie działalności do sieci jest coraz częstszą praktyką. Dzisiaj piszemy o tym, jak ważna jest obsługa zamówień, terminowe wysyłki, a także jakie obowiązki są z nimi związane.
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Problemy związane z pandemią i konieczność wprowadzenia dodatkowych środków bezpieczeństwa w krajach europejskich mogą niepokoić właścicieli sklepów internetowych jak i ich klientów.
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Rzeczywistość, w jakiej przyszło nam działać, nie jest łatwa dla wielu przedsiębiorców. Obecność w sieci to szansa na rozwój firm i podtrzymanie miejsc pracy w obecnych czasach.
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Od stycznia tego roku niektórzy przedsiębiorcy będą chronieni tak, jak wszyscy prywatni konsumenci. Zapewnia im to ochronę wynikającą m.in. z prawa do rękojmi.
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Od 1 stycznia 2020 roku ruszyła elektroniczna ewidencja sprawozdawczości odpadów. Cel: uszczelnienie systemu gospodarki odpadami w Polsce. Czy BDO dotyczy także e-commerce? Czytaj więcej
Od 1 stycznia 2020 roku ruszyła elektroniczna ewidencja sprawozdawczości odpadów. Cel: uszczelnienie systemu gospodarki odpadami w Polsce. Czy BDO dotyczy także e-commerce?
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Cześć druga – dostawca na miarę potrzeb, czyli czy Twój dostawca sprosta wyzwaniom przyszłości?
Cześć druga – dostawca na miarę potrzeb, czyli czy Twój dostawca sprosta wyzwaniom przyszłości?
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Cześć pierwsza – prognozowany popyt i planowanie łańcucha dostaw do sklepu internetowego
Cześć pierwsza – prognozowany popyt i planowanie łańcucha dostaw do sklepu internetowego
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Specyfika niemieckiego rynku e-commerce
Nieodłącznym elementem targów E-handlu są prezentacje ekspertów. Podczas E-commerce Berlin Expo, które ekipa EUROCOMMERCE odwiedziła w lutym, o zwyczajach niemieckich klientów kupujących w sieci mówił Erik Meierhoff, Head of B2B Business w Idealo.de. Jest to porównywarka cenowa, podobna do znanego nam Ceneo. Forma działania daje jej dostęp do ogromnej ilości danych, dzięki którym powstała ta prezentacja i niemiecki klient przestał być tak tajemniczy. Ten tekst został opracowany na podstawie informacji z tej prezentacji.
Jaki jest niemiecki klient?
Jak dowiedzieliśmy się podczas prezentacji, niemiecki klient kupujący w internecie deklaruje, że nie czuje się dobrze, kiedy sklepy internetowe próbują pozyskać na jego temat duże ilości danych. Nie zależy mu na dopasowanej do jego potrzeb ofercie. Ceni sobie ochronę swoich danych osobowych bardziej niż aktualną informację o promocjach na produkty, które faktycznie mogłyby go zainteresować.
Co jeszcze warto o nim wiedzieć? Jest wrażliwy na cenę. Kupując jakiś towar sprawdza ceny w różnych sklepach i na różnych platformach sprzedaży, by wybrać najniższą.
W sytuacji kolizji tych dwóch wartości ochrona danych osobowych przegrywa. Meierhoff wskazuje, że 60% badanych klientów potwierdza, że byliby skłonni odkryć przed sprzedawcą więcej danych na swój temat, jeśli zaproponowałby atrakcyjny benefit, czyli np. voucher na zakupy.
Niemiecki klient potrzebuje więcej czasu na innowacje
Nowości, które podbijają inne rynki, nie koniecznie przyjmą się w Niemczech. Klienci w tym kraju są dużo bardziej sceptyczni. Do oceny produktu potrzebują dokładnych, rzetelnych opisów, bogatych w informacje pozwalające na obiektywną ocenę, jak np. dane techniczne.
Jak wejść na niemiecki rynek? Czy warto testować platformy sprzedażowe?
Odpowiedź wydaje się oczywista. Amazon i Ebay mają w Niemczech łącznie 57% udział w sprzedaży e-commerce. Składa się na to kolejno 30% udział Amazona oraz 27% udział Ebay.de. Warto sprawdzić, czy te kanały nie zapewnią sukcesu marce, którą sprzedajesz (sprawdź: wsparcie sprzedaży na ebay.de).
Decydując się na taki krok, uwzględnij specyficzne okresy wzmożonej sprzedaży, by maksymalnie wykorzystać popularność marketplace’ów. (Od początku upewnij się, czy spełniasz wszystkie wymogi formalne, by nie otrzymać kosztownego upomnienia jakim jest Abmahnung – czytaj więcej.)
Shopping Holiday to w Niemczech Platform Days
Jak wynika ze statystyk przedstawionych przez prelegenta Idealo „święta sprzedażowe” stały się dniami platform. To właśnie tak kierowana jest większość ruchu w dniach wzmożonej sprzedaży. Niemcy większość świątecznych zakupów robią właśnie w Black Friday. Planują, że skorzystają z okazji właśnie w tym dniu i szczegółowo porównują dostępne w Czarny Piątek produkty, szukając okazji. Co ciekawe, kupują nawet wtedy, gdy produkty nie są tańsze niż w innych terminach, ale wypadają korzystnie na tle konkurencji. Porównują dostępne opcje i wybierają najkorzystniejszą.
Co sprzedaje się w Black Friday w Niemczech? Przede wszystkim elektronika, produkty gamingowe i produkty silnych, dobrze znanych marek.
Prezentację, która stanowi źródło tego tekstu, znajdziesz tutaj. Zapraszam do zapoznania się z oryginałem.
Specyfika niemieckiego rynku e-commerce Nieodłącznym elementem targów E-handlu są prezentacje ekspertów. Podczas E-commerce Berlin Expo, które ekipa EUROCOMMERCE odwiedziła w lutym, o zwyczajach niemieckich…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Sklepy internetowe z odzieżą stają się bardzo popularne. Nic w tym dziwnego. Pozwalają oszczędzać czas i przymierzać produkty spokojnie w domowym zaciszu. Często oferują także komfort bezpłatnej dostawy i zwrotu. Z punktu widzenia sprzedawcy produkt jest łatwy do magazynowania i wysyłki. Nie wymaga specjalnych metod składowania. Nie trzeba też certyfikować go by wchodzić na kolejne rynki.
Jak prowadzić odzieżowy e-commerce?
Część sklepów z odzieżą startuje w domu/mieszkaniu/małym pomieszczeniu gospodarczym. To nie najlepsza metoda. Początkowo eliminuje ryzyko związane z wynajęciem magazynu, a zwłaszcza koszty. Szybko może się jednak okazać, że sił nie starcza na zamiary. Odzież to niewielki produkt, ale z posiada wiele wariantów. Produkty występują w różnych rozmiarach i kolorach, mogą też różnić się wariantem wykończenia. Wszystko to powoduje, że utrzymanie odpowiednich stanów magazynowych, zapewniających dostępność produktów, a przez to ich właściwą widoczność, wymaga sporo miejsca. Ze względu na różnorodność wariantów mogą pojawiać się też błędy podczas wysyłki zamówień.
Fulfillment dla sklepów internetowych z odzieżą
Odzież to kategoria produktów, która dzięki małym gabarytom jednostkowym świetnie wpisuje się w usługę fulfillmentu EUROCOMMERCE. Fulfillment to bardzo dobre rozwiązanie dla odzieżowego e-commerce. Ponosisz koszty tylko tej przestrzeni, którą zajmuje towar i czynności oraz wysyłki, które faktycznie zostały zrealizowane.
Towar w centrum magazynowym w Zielonej Górze składowany jest na modułach regałowych. Pozwala to na rozdzielenie poszczególnych SKU na odrębne miejsca adresowe. Kompletacja zamówień realizowana jest z wykorzystaniem skanowania kodów EAN, więc eliminowane są ewentualne błędy w doborze odpowiedniego wariantu produktu.
Cennik obsługi logistycznej oraz informacje o tym, jak działamy, znajdziesz tutaj: pobierz cennik logistyczny EUROCOMMERCE
Wejście sklepu odzieżowego na niemiecki rynek
Sklepy odzieżowe z Polski z sukcesem działają także na zagranicznych rynkach. Dowodem na to jest rosnące zainteresowanie tego typu działalności ofertą fulfillmentu. Najbliższy nam, niemiecki rynek jest dziś bardzo łatwo dostępny.
Należy jednak pamiętać o obowiązkach prawnych. Na terenie Niemiec jest ich kilka. Wysyłając odzież, pakujemy ją w pojedyncze paczki dla detalicznych klientów. Tym działaniem wprowadzamy na niemiecki rynek opakowania, które od stycznia 2019 roku należy rejestrować w systemie LUCID. Wszystko to zgodnie z ustawą VerpackG.
Jak zarejestrować się w systemie LUCID? – sprawdź!
Poza tym koniecznym elementem w każdym kanale sprzedaży internetowej (własny sklep, platforma sprzedażowa) jest opracowanie regulaminu sprzedaży i polityki zwrotów. Brak tych dokumentów jest niezgodny z prawem i niesie ze sobą ryzyka otrzymania Abmahnung (czytaj więcej)
Nie są to jedyne wymagania, ale bez wskazanych elementów nie da się wystartować.
O czym jeszcze warto pamiętać sprzedając odzież w internecie?
Czas dostawy w branży odzieżowej jest bardzo ważny. Zakupy ubrań często dokonywane są impulsywnie, pod wpływem chwili, lub potrzeby. A jeśli występuje ta ostatnia ewentualność, to zwykle pojawia się też presja czasu.
Sprzedając w Niemczech konkurujesz ze sprzedawcami na tamtym rynku. Twoje terminy dostawy nie mogą odbiegać od standardów, które oni wprowadzają. W tej chwili dostawa w ciągu jednego dnia roboczego od zamówienia towaru to już praktycznie obowiązek.
Realizacja dostawy w tak krótkim terminie, wysyłając towar z Polski do Niemiec jest możliwa. Wymaga to jednak odpowiedniej lokalizacji centrum logistycznego. EUROCOMMERCE swoje magazyny ulokował w Zielonej Górze, przy zachodniej granicy naszego kraju. Dzięki temu zarówno zamówienia do polskich klientów, jak te wysyłane do niemieckich odbiorców, docierają następnego dnia roboczego. Więcej na temat: paczki do Niemiec.
Sprzedaż odzieży przez internet może okazać się sukcesem, jeśli dobrze zaplanujesz logistykę i dopilnujesz kwestii formalnych. Doświadczenie EUROCOMMERCE w tej dziedzinie pomoże Ci rozwiązać wiele problemów.
Sklepy internetowe z odzieżą stają się bardzo popularne. Nic w tym dziwnego. Pozwalają oszczędzać czas i przymierzać produkty spokojnie w domowym zaciszu. Często oferują…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Uber Eats to kolejna usługa w portfolio firmy Uber, znanej z innowacyjnego wykorzystania ekonomii współdzielenia, które leżało u podstaw Czytaj więcej
Uber Eats to kolejna usługa w portfolio firmy Uber, znanej z innowacyjnego wykorzystania ekonomii współdzielenia, które leżało u podstaw
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Zestaw informacji dotyczący znaczenia i funkcjonowania Abmahnung został gościnnie przygotowany przez partnera EUROCOMMERCE, firmę Export Projekt. Czytaj więcej
Zestaw informacji dotyczący znaczenia i funkcjonowania Abmahnung został gościnnie przygotowany przez partnera EUROCOMMERCE, firmę Export Projekt.
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Brexit coraz bliżej. Jak będzie wyglądał europejski rynek po 30.03.2019 roku na razie nie wiemy. Negocjacje pomiędzy rządem Wielkiej Brytanii a Unią Europejską przedłużają się, Czytaj więcej
Brexit coraz bliżej. Jak będzie wyglądał europejski rynek po 30.03.2019 roku na razie nie wiemy. Negocjacje pomiędzy rządem Wielkiej Brytanii a Unią Europejską przedłużają…
Czytaj dalej...Cross Border, czyli jak zacząć sprzedawać na rynkach zagranicznych?
Wyobraź sobie niewielki sklep internetowy, który zaczął swoją działalność w Polsce od sprzedaży ręcznie robionych świec sojowych. Na początku właściciele wysyłali paczki tylko do…
Czytaj dalej...Odpady na celowniku – tak można podsumować zmiany legislacyjne w Europie. W 2018 roku polskie BDO stało się faktem i przedsiębiorcy zostali zobowiązani do rejestracji wytwarzanych i wprowadzanych na rynek odpadów. Z kolei z pierwszym dniem 2019 roku w życie wchodzi niemiecka ustawa VerpackG. Czytaj więcej
Odpady na celowniku – tak można podsumować zmiany legislacyjne w Europie. W 2018 roku polskie BDO stało się faktem i przedsiębiorcy zostali zobowiązani do…
Czytaj dalej...